شناسهٔ خبر: 14942043 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

داروهای موجود در عطاری ها حاوی مواد موثره داوریی

دکتر اخگری : داروهای موجود در عطاری ها که به شکل فله و بدون برچسب وزارت بهداشت توزیع می شود حاوی مواد موثره دارویی است که تهدیدکننده سلامتی و حیات فرد است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ خانم دکتر اخگری در نشست بررسی های آزمایشگاهی داروهای گیاهی تقلبی افزود: طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، مشخصات برچسب این داروها با محتوای جعبه همخوانی ندارد و بسته بندی های آن تقلبی و متفاوت با بسته بندی اصلی است و در کارخانه های زیرزمینی ساخته می شود.
وی با اشاره به اینکه طبق گزارش سازمان غذا و دارو حدود 6 تا 10 درصد داروهای موجود جهان تقلبی است، گفت: متأسفانه در کشور ما نیز بسیاری از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان بدون مجوز فعالیت می کنند.
رئیس گروه آزمایشگاه قانونی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی افزود: داروهای گیاهی دست ساز طیف گسترده ای دارد و بعنوان مکمل های غذایی ، مواد نیروزا ، داروهای لاغری و چاقی ، داروهای چربی سوز و ترک اعتیاد و داروهای بدنسازی ، ضد چروک ، جوانی پوست و داروهای افزاینده قوای جنسی به مشتریان معرفی می شود.
خانم اخگری با اشاره به اینکه افراد غیرمتخصص و غیرمتعهد در زمینه درمان بیماران از داروهای گیاهی سوءاستفاده و سودجویی می کنند گفت: این داروهای تقلبی در اشکال مختلف مانند قرص، کپسول و رنگ و طرح های مختلف بوجود می آید.
وی افزود: در آزمایشگاه های سم شناسی سازمان پزشکی قانونی آزمایش های مختلفی بر روی داروهای ترک اعتیاد و افزاینده وزن و افزاینده قوای جنسی صورت می گیرد که تهدید کننده بودن سلامت و حیات فرد در اثر مصرف این داروها به اثبات رسیده است.

نظر شما