شناسهٔ خبر: 14922424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

یک فروشنده گیاهان دارویی:

مراقب تبلیغات کذب شبکه های ماهواره‌ ای باشید/ درگز ظرفیت تبدیل شدن به یک قطب و صادر کننده گیاهان دارویی را دارد

یک فروشنده گیاهان دارویی گفت: شهرستان درگز با دارای بودن شرایط جغرافیایی و اقلیمی متنوع و خاص، پتانسیل بالایی در امر پرورش گیاهان دارویی را داراست و امکان تبدیل شدن به یک قطب و صادر کننده گیاهان دارویی را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهین شجاع‌نیا فروشنده گیاهان دارویی در شهر درگز به خبرنگار درگزخبر در خصوص اهمیت گیاهان دارویی اذعان داشت: از گذشته تا امروز، گیاهان دارویی از ارزش و اهمیت خاصی در تأمین بهداشت و سلامتی مردم چه از لحاظ درمان و چه از لحاظ پیشگیری از بیماری‌ها برخوردار بوده است.

وی افزود: در واقع این بخش از منابع طبیعی قدمتی به اندازه طول تاریخ دارد و یکی از منابع تأمین غذا و داروی بشر محسوب می‌شود و همچنان از جایگاه خوبی برخوردار است.

شجاع‌نیا که تحصیلات مرتبط با داروهای گیاهی را داراست در خصوص تهدیدهای موجود این حرفه گفت: متاسفانه با گسترش شبکه های ماهواره‌ای سود محور، بسیاری از سودجویان از این عرصه سوء استفاده نموده‌اند و به بهای آسیب‌دیدگی دیگران، سودهای کلانی را برده اند و به اعتبار گیاهان دارویی خدشه وارد نموده‌اند.

وی ادامه داد: این موادی که به نام داروهای گیاه برای افزایش قد، کاهش وزن و سایر موارد در شبکه های ماهواره‌ای به فروش می رسد؛ نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه از این جهت که معلوم نیست از چه موادی و به چه شکل تهیه شده است؛ ممکن است عوارض خطرناکی را برای مصرف‌کننده داشته باشد.

شجاع‌نیا با بیان اینکه شهرستان درگز ویژگی‌های خاصی برای پرورش داروهای گیاهی را داراست گفت: شهرستان درگز با دارای بودن شرایط جغرافیایی و اقلیمی متنوع و خاص، پتانسیل بالایی در امر پرورش گیاهان دارویی را داراست و امکان تبدیل شدن به یک قطب و صادر کننده گیاهان دارویی را دارد.

وی ادامه داد: در کنار پرورش گیاهان دارویی عرصه جدید به نام صنایع تبدیلی نظیر صنایع بسته بندی باز می شود که نقش بسزایی در اشتغالزایی خواهد داشت.

این فروشنده داروهای گیاهی در خصوص اشتغالزا بودن عرصه گیاهان داروی تاکید کرد: باید مسئولان امکاناتی را فراهم آورند که صنایع مرتبط با داروهای گیاهی و پرورش آن در شهرستان درگز فراهم شود.

وی افزود: خود در تلاش هستم؛ به کمک اطرافیانم علاوه بر فروش گیاهان دارویی، در عرصه تولید داروهای گیاهی گام اساسی را در این منطقه بردارم و علاوه بر تولید داروی با کیفیت، موجب اشتغالزایی و رونق تولید داخلی شوم.

انتهای پیام/

 

نظر شما