شناسهٔ خبر: 14921110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کلنگ احداث دهکده گیاهان دارویی در شهرستان خوسف به زمین زده شد

R41348/P1357

ظهر امروز با حضور رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و دیگر مسئولان کلنگ احداث دهکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی در شهرستان خوسف به زمین زده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جلال‌الدین صادقی ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی احداث دهکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی اظهار داشت: در بخش گیاهان دارویی خراسان جنوبی باید به دنبال به روز کردن اطلاعات کشاورزان باشد تا بتواند بازاریابی موفقی داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال بهره‌برداری بهینه از گیاهان دارویی و حذف واسطه‌ها باشیم افزود: یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه می‌تواند اشتغال ایجاد کند گیاهان دارویی است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: استفاده از پایان نامه‌های دانشجویان ارشد و دکترا در زمینه گیاهان دارویی ضروری است و جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی به دنبال معرفی گیاهان دارویی به عنوان قطب تولید است.

صادقی افزود: دهکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی در زمینی به مساحت 14 هکتار در شهرستان خوسف راه‌اندازی شد و این پروژه نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار است که با برنامه‌ریزیهای انجام شده در مدت چهار سال دیگر تحقق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه احداث دهکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی نیازمند حمایت جدی مسئولان است اظهار داشت: بازاریابی، هدایت پایان نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، افزایش سهم کشاورز از بازار فروش، ایجاد یک مرکز نمونه گردشگری در حوزه گیاهان دارویی بومی از اهداف احداث این دهکده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف نیز در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر در خراسان جنوبی بیش از 10 مورد از تولیدات گیاهان دارویی داریم اما هنوز برند قابل توجهی که منحصر به استان باشد وجود ندارد.

علیرضا فاطمی افزود: دهکده گیاهان دارویی می‌تواند در برندسازی نقش زیادی داشته باشد و امیدواریم این پروژه سر منشا خیر شود و آینده خوبی را برای خراسان جنوبی رقم زند.

وی با بیان اینکه در دهکده گیاهان دارویی پروژه‌های شاخص و با ارزش افزوده زیاد وجود دارد اظهار داشت: گیاهان دارویی در استان پتانسیل جذب گردشگر را دارد که در این راستا بخش خصوصی می‌تواند وارد کار شده و با سرمایه‌گذاری در راستای اشتغال‌زایی گام بردارد.

انتهای پیام/

نظر شما