شناسهٔ خبر: 14906327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون جهاد کشاورزی در شهرکرد:

یک هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های کشاورزی در کشور اختصاص یافت

R41350/P1361

معاون جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: در راستای بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی در هفته دولت یک‌هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

محمدعلی طهماسبی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: همزمان با هفته دولت 2 هزار و 436 پروژه در بخش کشاورزی در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در راستای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها یک هزار و 537 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

معاون جهاد کشاورزی در امور باغبانی بیان کرد: این پروژه‌ها در بخش آب و خاک و زیربنایی، داو و طیور و آبزیان، صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی، منابع طبیعی، باغبانی و اراضی، تعاون روستاییو عشایری می‌باشد.

طهماسبی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها 83 هزار و 432 خانوار بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها زمینه اشتغال 52 هزار و 691 نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

وی گفت: بیشترین پروژه‌ها در استان‌ اصفهان با 230 پروژه، سیستان و بلوچستان با 210 پروژه، خراسان جنوبی با 197 پروژه، آذربایجان غربی 158 پروژه، خراسان رضوی با 154 پروژه، کردستان 129 پروژه و مازنداران با 117 پروژه می‌باشد.

معاون جهاد کشاورزی در امور باغبانی تصریح کرد: بیشترین پروژه‌ها در حوزه آب و خاک با یک هزار و 506 پروژه، تولیدات دامی با 342 پروژه، امور باغبانی با 176 پروژه و صنایع کشاورزی با 146 پروژه به بهره‌برداری می‌رسند.

طهماسبی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور ادامه داد: تجارت، توریسم و اکوسیستم، نفت و گاز و ظرفیت‌های صنعتی باید در برنامه‌ریزی استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به میانگین بارش‌ها استان‌ها باید به فعالیت‌های کشاورزی سوق پیدا کنند، کشت گیاهان دارویی باید اولویت مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما