شناسهٔ خبر: 14940393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بانوان وزیر کشور در نشست خبری اعلام کرد:

گفتمان سازی در حوزه زنان و خانواده دستاورد اصلی معاونت زنان وزارت کشور در سه سال گذشته

خبرگزاری شبستان:فرهمندپور با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم گفتمان سازی در حوزه زنان و خانواده گفت: این اقدام مهمترین دستاورد معاونت زنان وزارت کشور در سه سال اخیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، دکتر فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در نشست خبری به مناسبت هفته دولت به تشریح عملکرد این معاونت در سه سال گذشته پرداخت.

 

وی با بیان اینکه معاونت امور زنان وزارت کشور به صورت ستادی در 31 استانداری به نظارت و حمایت از اداره کل زنان و امور خانواده می‌پردازد افزود: بخش عمده فعالیتهای ما سازماندهی نظارت و حمایت از این دفاتر است و یکی از بهترین دستاوردهایمان گفتمان سازی در حوزه زنان و خانواده در استانها بوده که پیش از این موضوع زنان همواره حاشیه ای و تشریفاتی بود و دفاتر زنان در استانها جایگاه خاصی نداشته‌اند.

 

فرهمندپور با یادآوری اینکه این معاونت به وظایف مشخص و مسلم برای این دفاتر پرداخت خاطرنشان کرد: توجه به اعتیاد زنان یا آسیبهای متوجه زنان معتاد در خانواده یکی از اقدامات این دفاتر در طول سه سال گذشته است.

 

وی یادآور شد: در 4 ماه از سال 94 این دفاتر 121 طرح مربوط به پیشگیری از اعتیاد زنان، 66 طرح برای درمان اعتیاد و 36 طرح برای حمایت از زنان بهبودیافته و 26 طرح برای حمایت از خانواده‌های معتادین که به اجرا رسیده است.

 

وی اقدام دیگر معاونت امور زنان در طول سه سال گذشته را فعالیت اداره کل زنان و خانواده استانداریها در زمینه توجه به حقوق کودکان طبق پیشنهاد وزارت دادگستری اعلام کرد و گفت: متولی اصلی حقوق کودکان در کشور وزارت دادگستری است که این وزارتخانه تابعه در استانها ندارد و به همین دلیل تاکنون توجه به حقوق کودکان در استانها به صورت پراکنده انجام می شد و هیچ رصد و نظارتی دراین زمینه صورت نمی گرفت که کارگروه تخصصی زنان و خانواده مسئول رسیدگی به امور کودکان در استان‌ها شد.

 

وی برنامه ریزی برای برنامه ششم توسعه و فعالیت در زمینه اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه های مدیریتهای اجرایی زنان و خانواده در استانها دانست و خاطرنشان کرد: امروز هیچ اتفاقی در استانهای کشور نمی افتد الا اینکه موضوع زنان یکی از محورهای اصلی آن است و این همان گفتمان سازی زنان و خانواده مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

 

معاون امور زنان وزیر کشور در پایان از دیگر دستاوردهای این معاونت را انجام 40 سفر استانی از دی 92 تابه حال اعلام کرد و گفت: در طول این سفرها سیصد عنوان برنامه به اجرا درآمده است.

 

نظر شما