شناسهٔ خبر: 14926103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

واردات بی رویه واکسن طیور؛ ضربه مهلک به صنعت واکسن سازی کشور

نشست خبری رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بمناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات این موسسه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ضمن تبریک هفته دولت، گزارشی از عملکرد این موسسه ارائه داد و گفت: تخصیص 87 درصد درآمد به اعتبارات هزینه ای، بهبود حقوق و مزایای کارکنان و تخصیص بیش از 20 میلیارد تومان به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، در نتیجه رشد درآمدی این موسسه حاصل شد.

دکتر حمید کهرام اظهار داشت: درآمد موسسه نسبت به سال گذشته دو برابر شده و با توجه به اجرایی نمودن سند تجاری سازی موسسه رازی و واگذاری تکنولوژی تولید واکسن به بخش خصوصی این روند رو به رشد خواهد بود.

وی افزود: در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اکثر فناوری های موسسه ارزش گذاری شده و کتاب دارایی های فناورانه این موسسه نیز منتشر گردید.

رئیس بزرگترین موسسه واکسن و سرم سازی کشور با گلایه از عدم همکاری از سوی سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: این موسسه هم اکنون از سازمان دامپزشکی بیش از 350 میلیارد ریال طلب دارد و این سازمان با واردات بی رویه واکسن طیور ضربه مهلکی را بر صنعت واکسن و سرم سازی کشور وارد ساخته است.

وی در پایان از مشارکت با شهرداری کلانشهر کرج خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای برای عبور بلوار ماهان از داخل این موسسه منعقد شده و در شورای اسلامی شهر کرج نیز تصویب شد تا با در اختیار گذاشتن زمین ساختمان ها و پروژه هایی برای ساخت سردخانه، مرکز بسته بندی محصولات دامپزشکی و مراکز تولید واکسن و سرم سازی اجرا خواهد شد.

کرج- خبرنگار جام جم

نظر شما