شناسهٔ خبر: 14923766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس موسسه سرم‌سازی رازی:

تکنولوژی تولید واکسن به بخش خصوصی واگذار می‌شود

R41451/P1377

رئیس سرم‌سازی رازی با بیان اینکه هیچ کدام از امکانات، زمین، ساختمان و تجهیزات موسسه رازی واگذار نمی‌شود، گفت: با توجه به شعار سال، بخش خصوصی در خارج از موسسه در تولید محصولات کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حمید کهرام در نشست خبری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی که بعد از ظهر امروز در موسسه رازی برگزار شد، اظهار داشت: درآمدهای اختصاصی موسسه رازی در سال 92 نسبت به سال 94، 2 برابر شده است.

رئیس سرم‌سازی رازی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین برنامه‌های موسسه رازی، سند تجاری سازی موسسه رازی است، افزود: محصولات موسسه، تجاری و به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای این امر بیش از 2 سال برنامه‌ریزی شده است، گفت: تکنولوژی تولید واکسن به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

کهرام با تاکید بر اینکه هیچ کدام از امکانات، زمین، ساختمان و تجهیزات موسسه رازی واگذار نمی‌شود، افزود: با توجه به شعار سال، بخش خصوصی در خارج از موسسه در تولید محصولات کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی واکسن یکی از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته در کشور است، گفت: تکنولوژی واکسن 90 سال قدمت داشته و واکسن‌های تولیدی رازی از نظر کیفیت با تولیدات کشورهای پیشرفته برابری می‌کند.

کهرام با بیان اینکه در سند تهیه شده، ریزترین مسائل در مورد واگذاری مشخص شده است، افزود: برای انتقال تکنولوژی نیاز به زیرساخت است که در موسسه رازی تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه برای برنامه انتقال تولید در موسسه رازی بیش از 10 جلد تهیه شده است، گفت: از جمله زیرساخت‌ها، تهیه مطالعات امکان سنجی و ارزش گذاری فناوری‌های موسسه رازی است.

رئیس سرم‌سازی رازی با بیان اینکه نزدیک به 80 درصد محصولات ارزش گذاری شده است، افزود: موسسه رازی کار مستند سازی برای محصولات خود را انجام داده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کامپیوتری در رازی، گفت: اموری مانند کنترل پروژه، تولید و تضمین کیفیت همه به صورت انفورماتیک و کامپیوتری تا آخر سال جاری انجام می‌شود.

کهرام با بیان اینکه BPR در هفته دولت آغاز می‌شود، افزود: BPR یعنی برای هر عمل در موسسه یک دستورالعمل کتبی وجود دارد که این دستورالعمل ثبت و ایجاد سابقه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 3 ساختمان در بالای موسسه برای محصولات پزشکی رازی وجود داشت که بودن استفاده مانده بوده است، گفت: در 2 سال اخیر یکی از ساختمان‌ها برای تولید سرم‌های درمانی مجهز شده است. 

کهرام با بیان اینکه این سرم‌های درمانی یکی از بهترین سرم‌های ضد سم مار و عقرب است، افزود: در زمینه تولید این سرم‌ها می‌توان صادرات جدی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه برای تولید این سرم از اسب‌ها استفاده‌ها می‌شود، گفت: بخشی از موسسه در کردان به سبب نگهداری اسب‌ها وجود دارد.

کهرام با بیان اینکه بلوار ماهان طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری بسته شده ‌از موسسه رازی عبور می‌کند، افزود: شهرداری برای موسسه رازی 6 هزار مترمربع کلین روم و 4 هزار متر مربع ساختمان اداری درست می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه ساختمان برای واکسن آبله و PPR ساخته می‌شود، گفت: در این پروژه قسمت بسته‌بندی دام پزشکی و سردخانه موسسه که وضع قابل قبولی نداشت؛ آغاز می‌شود.

کهرام با بیان اینکه از سال 84 درآمدهای اختصاصی موسسه به خود آن برمی‌گردد، افزود: از سال 92 درآمدهای موسسه اوج گرفته و در سال 94 به 130 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه موسسه رازی با بیش از 60 شرکت وارد کننده تولیدات مشابه موسسه، رقابت می‌کند، گفت: کیفیت واکسن‌های موسسه رازی نسبت به 80 درصد واردات بهتر است.

رئیس سرم سازی رازی با بیان اینکه در دنیا کمتر کشوری برای جوجه‌ریزی یا تولید گوشت سفید وجود دارد، افزود: ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ گوشت سفید است و به همین سبب حضور واکسن‌های خارجی در ایران به عنوان یک برند است.

وی با اشاره به اینکه چرا در سال اقتصاد مقاومتی واردات انجام می‌شود؟ اگر محصولات موسسه رازی عیب دارند، به ما اعلام کنند، گفت: سازمان دامپزشکی به عنوان واردکننده این محصولات است.

کهرام با بیان اینکه وارد کردن واکسن‌های طیور سود آور است، افزود: ولی در دیگر واکسن‌های حساس این سودآوری وجود ندارد و به همین سبب واردات در زمینه واکسن طیور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موسسه رازی نزدیک به 60 درصد از حقوق و هزینه‌های خود را از درآمد خود پرداخت می‌کند، گفت: برای سال جاری 30 درصد افزایش درآمد نسبت به سال گذشته برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما