شناسهٔ خبر: 14925831 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

هزینه ۵۱ میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان سلامت در استان یزد

صاحب‌خبر -
یزد ـ خبرنگار اطلاعات: مدیرکل بیمه سلامت یزد با بیان این‌مطلب که ۳۴۱ هزار و ۳۱۴ نفر در استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: امسال ۵۱ میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان سلامت در استان یزد هزینه شده است.

محمد دریجانی گفت: افرادی که در قالب بیمه سلامت همگانی بیمه شده‌اند افزون بر ۸۶ هزار و ۴۲۴ نفر هستند که این افراد به صورت صد در صد رایگان زیر پوشش بیمه قرار دارند.

هزینه‌های پرداخت شده پارسال برای بیمه‌شدگان را ۱۷۲میلیارد و ۴۷۹ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال تا زمانی‌که مدارک پزشکی به بیمه ارسال شده است، بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان هزینه در این زمینه هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال کل هزینه‌ها ۱۵ تا ۱۷درصد نسبت به پارسال افزایش داشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد یادآور شد:‌ از سال ۸۴ تاکنون بیمه روستاییان و هزینه‌های درمان آنها رایگان بوده و دولت تدبیر و امید پارسال افزون بر ۵۷ میلیارد تومان برای درمان روستاییان استان یزد هزینه کرده است.

دریجانی در مورد سرانه‌های بیمه نیز افزود: برای کارمندان دولت به ازای هر نفر به طور متوسط ۵۰ هزار تومان، برای گروه‌های زیرمجموعه سایر قشرها ۶۸ هزار تومان، برای روستاییان ۳۸ هزار تومان و برای بیمه‌شدگان سلامت همگانی به ازای هر نفر به طور متوسط ۳۵ هزار تومان هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به بدهی بیمه سلامت به پزشکان، داروخانه‌ها و موسسات و بیمارستان‌های طرف قرارداد، گفت:‌ به پزشکان، داروخانه‌‌ها و موسسات بخش خصوصی بدهی نداریم و تا پایان خرداد همه بدهی‌ها پرداخت شده اما ۶۸ میلیارد تومان به بیمارستان‌های استان بدهی داریم که این رقم بدهی نیز بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا اسفند تسویه می‌شود.

دریجانی در مورد برنامه‌های عمرانی بیمه سلامت استان یزد گفت: به دلیل نامناسب بودن ساختمان بیمه سلامت برای رفت و آمد معلولان، جانبازان و افراد ناتوان و کم‌توان، ساختمانی استاندارد در بلوار امام‌‌جعفر صادق(ع) با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که این ساختمان تاکنون پیشرفت ۲۵ درصدی داشته است.

نظر شما