شناسهٔ خبر: 14919581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:

۱۶ هزار میلیارد تومان حق بیمه سلامت در یزد توسط دولت پرداخت شد

R41376/P41362

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه ۳۴۰ هزار نفر در یزد تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۱۶ هزار میلیارد تومان حق بیمه سلامت در یزد توسط دولت پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد دریجانی پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه جشنواره شهید رجایی یزد با اشاره به اینکه 340 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان یزد هستند، اظهار داشت: در سال 93 براساس طرح تحول سلامت 86 هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با بیان این مطلب که سرانه پرداختی بیمه این افراد 16 هزار میلیارد تومان بود که هیچ مبلغی توسط بیمه شدگان پرداخت نشد، گفت: ماهیانه برای هر فرد بیمه شده بیش از 50 هزار تومان فقط برای کسانی که به شکل رایگان بیمه شده‌اند، هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد ادامه داد: به‌صورت میانگین در هر ماه 15 هزار پرونده بستری در بیمارستان‌های استان بررسی شده تا از خدمات ارائه شده توسط این بیمارستان‌‌ها و رعایت استانداردهای طرح تحول سلامت اطلاع حاصل شود.

دریجانی بیان کرد: خوشبختانه با کمترین اشکالات طرح تحول سلامت تا الان ادامه دارد و به طور متوسط بیمارانی  که به بخش سلامت مراجعه دارند  کمتر از 10 درصد هزینه درمان را پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بار بزرگی از هزینه درمانی بیماران در این طرح به عهده دولت قرار گرفته که در مجموع دولت 70 درصد هزینه‌های مربوط به درمان در بخش خصوصی و دولتی را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه تمام فرایندهای این اداره‌کل به صورت مکانیزه انجام می‌شود، گفت: بیش از 40 درصد بیماران در یزد از استانهای همجوار هستند که ارائه خدمات به آنها بار سنگینی برای استان یزد دارد اما از طرف دیگر این موضوع ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری سلامت در یزد به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما