شناسهٔ خبر: 14915574 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آلبوم برگزیدگان دوره های پیشین جشنواره موسیقی جوان منتشر می شود

تهران - ایرنا - مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، از انتشار آلبوم برگزیدگان دوره های قبل بخش موسیقی دستگاهی جشنواره موسیقی جوان در آیین اختتامیه این دوره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از دهمین جشنواره ملّی موسیقی جوان، بهرام جمالی درباره انتشار آلبوم برگزیدگان دوره های پیشین جشنواره گفت: مهمترین نکته ای که در دوره تازه مدیریت انجمن موسیقی ایران به آن توجه شده، بحث نگهداری و حمایت و هدایت برگزیده های جشنواره ی ملّی موسیقی جوان است.
وی افزود: هدف این جشنواره کشف استعدادهای موسیقی کشور است اما متاسفأنه تا کنون برنامهایی که این جوان ها را به شکل آموزشی، اجرایی و حرفه ای هدایت کند، وجود نداشته، از این رو، در حال برنامه ریزی برای این حمایت از برگزیدگان هستیم، بطوریکه برنامه ای را با سه سطح اجرایی، آموزش مستمر، اجرای صحنه ای و تولید آلبوم، در دستور کار خود قرار داده ایم که برای حمایت از استعدادهای جوان موسیقی کشور آن را برای نخستین بار اجرا خواهیم کرد.
جمالی گفت: در این دوره از جشنواره برای نخستین بار آلبومی در حوزه موسیقی دستگاهی از برگزیدگان چند دوره قبل در حال ضبط داریم که در اختتامیه جشنواره دهم موسیقی ملّی جوان از آن رونمایی خواهیم کرد.
مدیرعامل انجمن موسیقی ایران ادامه داد: در حوزه موسیقی کلاسیک و نواحی هم برنامه هایی داریم که به تدریج آن را اعلام خواهیم کرد.
وی درباره میزان مشارکت جوانان در دهمین جشنواره ملّی موسیقی جوان گفت: میزان مشارکت جوانان در این دوره تغییر بسیاری نسبت به سال های گذشته داشته که این، خود نقطه قوتی است و به ما نشان می دهد که میزان مشارکت جوانان در این جشنواره بیش تر و جدی تر شده، که البته بیشترین مشارکت هم مربوط به بخش موسیقی نواحی است.
دهمین جشنواره ملّی موسیقی جوان از 7 تا 24 شهریور ماه به دبیری هومان اسعدی و با حضور و همکاری استادان موسیقی کشور به همت انجمن موسیقی ایران، با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی، در سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران و در قالب سه گروه سنی الف (15 تا 18 سال)، ب (19 تا 23 سال) و ج (24 تا 29 سال) در تالار رودکی برگزار می شود.
فراهنگ ** 3067 ** 1071

نظر شما