شناسهٔ خبر: 14914924 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست انجمن داروسازان ایران از وزیر بهداشت

اجازه ندهید داروسازان دچار فرسایش تدریجی شوند

71531

رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه داروسازان نیاز به حامی دارند و توقع ما از وزیر بهداشت این است که حمایت از جامعه داروسازی کشور را بیش ازگذشته مد نظر قرار دهند، گفت: پیام من به وزیر بهداشت این است که باید نگران باشیم که اصل خدمات داروسازان و سلامت مردم خدشه دار نشود.

صاحب‌خبر -

دکتر رهبر مژدهی‌آذر در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به صحبت‌های وزیر بهداشت در جشن روز داروساز درباره نقش و جایگاه داروسازان، گفت: آقای وزیر در روز افتتاحیه کنگره داروسازان به جمع ما پیوستند و حتی به جهت حضور در مراسم ما، مجبور به ترک جلسه هیات دولت شدند که البته توجه ویژه‌شان را به داروسازان قدر می‌دانیم.  وزیر بهداشت در جمع ما از نقش و جایگاه داروسازان صحبت کردند، اما به نکته‌ای هم اشاره کردند و گفتند مواظب باشید اصل تعرفه داروسازان خدشه دار نشود. این حرف، بنده را نگران کرد. بر این اساس پیام من به وزیر بهداشت این است که نگران باشید اصل خدمات داروسازان و سلامت مردم خدشه دار نشود. با این وضعیت داروسازان دچار سرخوردگی شده و به خارج از کشور کوچ می‌کنند.

وی درباره تاسیس داروخانه‌های گیاهی نیز اظهار کرد: ما مخالف طب سنتی نیستیم. باید توجه کرد که اساتید و دانشمندان ما در این حوزه در جهان صاحب نام هستند. در عین حال اعتراض ما این است که وزارت بهداشت باید طبق آیین‌نامه تاسیس داروخانه عمل کند، اما به نظر می‌رسد که اکنون تعریف دیگری ارائه می‌دهد. معتقدیم که داروخانه‌های گیاهی باید فقط در سلامتکده‌ها تاسیس شوند.

مژدهی آذر ادامه داد: سلامتکده‌ها محلی برای فعالیت دوستداران طب سنتی است و طبیعتا باید محلی برای عرضه فراورده‌های گیاهی استاندارد نیز در آن‌ها تدارک دیده شود. ما به عرضه این فراورده‌ها اعتقاد داریم، اما نه به شکل فله‌ای و غیر علمی. بلکه این فراورده‌ها باید استاندارد شده و نوع، میزان و نحوه مصرف آنها دقیقا مشخص شده باشد.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن داروسازان ایران، رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه داروسازان نیاز به حامی دارند و توقع ما از وزیر بهداشت این است که حمایت از جامعه داروسازی کشور را بیش ازگذشته مد نظر قرار داده و اجازه ندهند داروسازان بیش از این دچار فرسایش تدریجی شوند، گفت: هر روز برای داروسازان یک چالش و یک اصطکاک جدید ایجاد می‌شود که توان داروسازان را صرف رفع مشکلات جدید می‌کند و این به نوعی جفا در حق داروسازی کشور است.

انتهای پیام

نظر شما