شناسهٔ خبر: 14914583 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشکلی در تامین اقلام دارویی در استان ایلام وجود ندارد

ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با مدیریت و برنامه ریزی های انجام گرفته برخلاف سال های گذشته مشکل خاصی در مورد کمبود یا نبود اقلام مختلف دارویی در این استان وجود ندارد اما کمبود دکتر دارو ساز مشهود است.

صاحب‌خبر -

دکتر علی دل پیشه روز شنبه به مناسبت فرا رسیدن روز داروساز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه خدمات دارویی تحولات شایانی صورت گرفت و پرداخت بدهی های دارویی تا پایان سال جاری در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دارد.
وی به دارو سازان توصیه کرد مراقبت ها و مشاوره های دارویی بیماران و مراجعه کنندگان را مورد توجه قرار دهند، تاکید کرد: خدمات مشاوره ای داروسازان به بیماران گامی مثبت در حوزه سلامت شهروندان و بیماران محسوب می شود.
دکتر دل پیشه یادآور شد: به منظور ساماندهی، نظارت و مدیریت بهتر و ارائه خدمات مطلوب دارویی همه این اماکن در سامانه HIX سامانه تبادل اطلاعات سلامت متصل شده اند و با کمک این سامانه میزان تخلف در داروخانه ها کاهش چشمگیر یافته است.
وی همچنین از ساماندهی شرکت های توزیع دارو در استان ایلام خبر داد و تاکید کرد: با ساماندهی این شرکت ها مشکلات حوزه دارو و اقلام دارویی استان کمتر از گذشته شده است.
به گفته وی، با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین و حضور میلیونی مردم در مرز مهران این شرکت ها همچون سال های گذشته با معاونت غذا و داروی این دانشگاه همکاری لازم را برای تامین داروی مورد نیاز استان در این ایام داشته باشند.
70 داروخانه در استان ایلام فعال هستند و به مردم خدمات دارویی ارائه می دهند.
روز پنجم شهریورماه هر سال همزمان با زاد روز تولد حکیم زکریای رازی کاشف الکل بنام روز داروسازی نامگذاری شده است.
7172/9002

نظر شما