شناسهٔ خبر: 14908821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

ارتقای خدمات بهداشت و درمان کشور قابل مشاهده و شایسته تقدیر است

نمایندگی مرکزی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای خدمات بهداشت و درمان کشور قابل مشاهده و شایسته تقدیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر کریمی در جشن روز پزشک که با حضور پزشکان دندانپزشکان، داروسازان، متخصصان علوم آزمایشگاهی و دیگر اقشار جامعه پزشکی برگزار شد، ضمن تبریک روز پزشک با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان مجلس پرداختن به حوزه سلامت و بهداشت و درمان است، اظهار کرد: براین اساس اولین اقدامات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تشکیل اتاق فکر در حوزه بهداشت و درمان با حضور متخصصان در این حوزه است.

وی یکی از دستاوردهای بزرگ دولت در سال‌های اخیر را تلاشی عنوان کرد که در حوزه بهداشت و درمان در قالب طرح تحول سلامت انجام شده و گفت: ارتقای خدمات بهداشت و درمان کشور قابل مشاهده و شایسته تقدیر است.

کریمی اظهار کرد: مجلس نیز در راستای کمک به این بخش در لایحه اصلاح قانون بودجه هدیه بزرگی به این بخش اهدا کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی  گفت: این هدیه مجلس تصویب منابع از محل اصلاحیه قانون بودجه 95 بود که با شارژ شدن آن دغدغه بخش بهداشت و درمان در خصوص بدهی 8 هزار میلیارد تومانی متراکم شده طرح تحول سلامت رفع خواهد شد تا طرح تحول با رشد بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد.

ایجاد نفاق بین مردم و جامعه پزشکی به جامعه ضربه می زند

‌رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان مرکزی نیز گفت: کسانی که سعی در ایجاد نفاق بین مردم و جامعه پزشکی دارند باید بدانند که اینگونه اقدامات به جامعه ضربه می زند و امنیت روحی و روانی افراد جامعه را برهم می زند.

‌بابک عدلی ‌ضمن تبریک روز پزشک با بیان اینکه جامعه پزشکی همواره زیر ذره بین جامعه است، افزود: سال‌های بسیاری از عمر پزشکان صرف تحصیل و علم آموزی می شود.

وی با بیان اینکه صنف پزشک تمام آنچه در توان دارد را برای تحقق سوگندی که یاد کرده بکار می‌گیرد، اظهار کرد: حساسیت‌هایی که از سوی اقشار مختلف نسبت به پزشکان مشاهده می‌شود را باید به عنوان فرصتی برای این صنف قلمداد کرد.

عدلی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی هنرمندان کشور را گرامی می‌دارد، اقدامات توهین آمیز نسبت به پزشکان را محکوم کرد و گفت: کسانی که سعی در ایجاد نفاق بین مردم و جامعه پزشکی دارند، باید بدانند که اینگونه اقدامات به جامعه ضربه زده و امنیت روحی و روانی افراد جامعه را برهم می‌زند.

وی با تاکید براینکه قطعا با قصورهای جامعه پزشکی برخورد می شود، گفت: دولت یازدهم سلامت را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده است و امید است قشر پزشک نیز مورد حمایت بیشتری قرار گرفته و در بخش اجتماعی نیز از حمایت‌های لازم برخوردار باشد.

عدلی افزود: نظام پزشکی استان مرکزی در تلاش است تا به دور از هرگونه هیاهو مدافع حق و حقوق پزشکان باشد.

وی بر اهمیت بخش درمان در تمامی بخش ها اعم از خصوصی و دولتی و دانشگاهی تاکید کرد و افزود: تلاش شده در بخش خصوصی شرایط لازم برای ماندگاری پزشکان بومی و سرمایه گذاران این حوزه در استان فراهم شده و از حضور آنها در استان حمایت شود.

عدلی گفت: مسئولان استان نگاه ویژه و رو به جلویی نسبت به بخش درمان دارند و امید است با همراهی آنان صنفی هر روز پویاتر داشته باشیم.

‌‌استان مرکزی 100 میلیارد تومان در قالب طرح تحول سلامت هزینه کرده است‌

رییس علوم پزشکی اراک نیز در این جلسه گفت: در قالب طرح تحول سلامت در استان مرکزی بیش از 100 میلیارد تومان تا به امروز هزینه شده تا مردم در این بخش از جیب هزینه نکنند.

حسن طاهراحمدی با بیان اینکه پزشکان این کشور وارثان بزرگانی همچون ابن‌سینا و رازی هستند، گفت: جامعه پزشکی باید این افراد را الگوی کار و زندگی خود قرار دهد.

وی ضمن تبریک هفته دولت گفت: امروز نقطه مشترک میان دولت و جامعه پزشکی حملات غیرمنصفانه‌ای است که علیه دولت و جامعه پزشکی صورت می گیرد در حالی که جامعه پزشکی بیشترین حمایت را از دولت به عمل آورده و دولت نیز یکی از اساسی ترین خدمات خود را در حوزه بهداشت و درمان به انجام رسانده است.

طاهراحمدی با بیان اینکه حملات غیزمنصفانه به دولت و جامعه پزشکی به ضرر مردم است، اظهار کرد: دولت خدمات شایسته‌ای را طی سه سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان ارائه کرده و خدمات امروز حوزه سلامت در 37 سال اخیر بی‌نظیر بوده است.

طاهراحمدی گفت: جامعه پزشکی رابطه‌ای عاطفی با مردم دارد و تحت هیچ شرایطی از مردم جدا نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از 17 پزشک، داروساز و ماما تقدیر به عمل آمد.


انتهاي پیام

برچسب‌ها:

نظر شما