شناسهٔ خبر: 14895168 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

لاین‌آپ بازی‌های ایکس‌باکس اسکورپیو به خوبی در حال شکل گیری است

فیل اسپنسر به عنوان رئیس ایکس‌باکس اعلام کرد که لاین‌آپ بازی‌های کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو شرکت مایکروسافت به خوبی در حال شکل گیری است.

صاحب‌خبر -
لاین‌آپ بازی‌های ایکس‌باکس اسکورپیو به خوبی در حال شکل گیری است

فیل اسپنسر به عنوان رئیس ایکس‌باکس اعلام کرد که لاین‌آپ بازی‌های کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو شرکت مایکروسافت به خوبی در حال شکل گیری است.

این صحبت آقای اسپنسر در پاسخ به کاربری است که در توییتر از ایشان پرسیده بوده که آیا عرضه خاصی برای لاین‌آپ اسکورپیو وجود دارد؟ و احتمال آن وجود دارد که یک بازی Halo بخشی از آن باشد؟

آقای اسپنسر در پاسخ به این کاربر به موضوع خاصی اشاره نکرد و بصورت کلی این توییت را در پاسخ ارسال کرد:

نمونه کارها به خوبی در حال شکل گیری هستند. فوق العاده است که تیم‌های ما به کار خود برروی بازی‌های ۴k رایانه‌های شخصی جهت آماده سازی برروی اسکورپیو سرعت دهند.

بازی‌ها و لوازم جانبی کنسول‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان اس قابل استفاده برروی کنسول اسکورپیو خواهند بود اما طبق گفته اسپنسر برای استفاده از این کنسول نیاز به یک تلویزیون ۴k خواهید داشت.

کنسول اسکورپیو قویترین کنسولی است که تاکنون ساخته شده و دارای قدرت محاسباتی ۶ ترافلاپ (teraflop) می‌باشد (قدرت محاسباتی ایکس‌باکس وان اندکی بیشتر از یک ترافلاپ است) که این قدرت محاسباتی امکان اجرای بازی‌ها بصورت ۴k را بسادگی فراهم می‌کند. اما یک ترافلاپ یعنی چه؟ یک ترافلاپ یک واحد از محاسبات است که نشان دهنده یک تریلیون عملیات ممیز شناور در هر ثانیه است.

مایکروسافت در مورد بازی‌های قابل اجرا برروی اسکورپیو چیزی اعلام نکرده است، بنابراین از قدرت سخت افزاری آن اطلاعات دقیقی در دست نیست. این کنسول همچنین از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی می‌کند.

طبق برنامه ریزی کنسول اسکورپیو در تعطیلات سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. طبق گفته مایکروسافت این سیستم یک محصول ویژه است بنابراین انتظار چیز ارزانی را نباید داشته باشیم.

رقیب شرکت مایکروسافت یعنی شرکت سونی نیز در حال کار برروی کنسولی است که نسخه‌ای بهبود یافته از کنسول پلی‌استیشن ۴ با کد ساخت نئو می‌باشد. انتظار می‌رود که این کنسول در ماه سپتامبر و در رویداد اعلام شده توسط سونی معرفی گردد.

نظر شما