شناسهٔ خبر: 14768196 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

تغییر راهبرد هیوندای برای طراحی خودروهای جدید

ایتنا- بزرگترین خودروساز کره جنوبی برای کسب دانش لازم به منظور حفظ توان رقابت، سرگرم مذاکره با گوگل پیرامون همکاری بیشتر است.

صاحب‌خبر -
تغییر راهبرد هیوندای برای طراحی خودروهای جدید


جئونگ جین هائنگ، رئیس هیوندای موتور در مصاحبه‌ای در سئول گفت: این دو شرکت نقاط اشتراکی دارند که ممکن است شراکت میان آنها را ایجاب کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، هیوندای یکی از خودروسازانی بوده که از سیستم سرگرمی اطلاعات "کارپلی" اپل و "اندروید اتو" آلفابت که گوشی‌های آیفون و اندرویدی را با داشبورد خودروها یکپارچه می‌کنند، استفاده کرده است.

به گفته تحلیلگران، هیوندای در زمینه طراحی خودروهای اتوماتیک از رقیبانش عقب افتاده است و برای جبران این موضوع، همکاری با شرکت‌های فناوری مانند گوگل اولویت ضروری مهمی برای بقای این خودروساز در آینده نزدیک محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هر گونه همکاری احتمالی میان دو شرکت هیوندای و گوگل ممکن است با کمک جان کرافسیک انجام بگیرد. وی مدیر آمریکایی سابق هیوندای است که در سال ۲۰۱۵ برای هدایت پروژه خودروی خودران به گوگل پیوست.

هیوندای و شرکت تابعه‌اش کیا موتورز برخلاف خودروسازان رقیب، از شراکت برای ساخت خودروهای اسپورت پرهزینه و کم تیراژ و خودروهای برقی اجتناب کرده‌اند. این غول خودروساز کره‌ای اکنون بدنبال تغییر استراتژی کار کردن به تنهایی و همکاری بیشتر با ستاره‌های سیلیکون والی است تا در دوران خودروهای متصل و رانندگی اتوماتیک همچنان رقابت‌پذیر بماند.