صاحبخبر - واکنش نروژ به خبر ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی
گروه اقتصادی : دولت نروژ اعلام کرد هیچ برنامه ای برای ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی پس از سال ۲۰۲۵ وجود ندارد و گزارشهای قبلی درباره چنین احتمالی را رد کرد.
سخنگوی وزارت حمل و نقل نروژ به اتوموتیونیوز اروپا گفت: این کشور قصد ندارد خودروهای بنزینی و دیزلی را ممنوع کند اما دولت بدنبال تشویق استفاده بیشتر از خودروهای برقی است. فناوری جدید بدون ممنوعیت خودروهای بنزینی و دیزلی، به کاهش استفاده از این خودروها منجر خواهد شد. بر اساس این گزارش، هر چهار سال یک بار طرحی برای کاهش آلایندگی به دولت نروژ ارائه می شود و آخرین طرح هم اهداف بلندپروازانهای را برای کاهش آلایندگی بخش حمل و نقل دنبال کرده اما شامل ممنوعیت خودروهای بنزینی و دیزلی نبوده است.
نروژ از گسترش استفاده از خودروهای برقی حمایت می کند و فروش این خودروها در نروژ به دلیل مشوقهای دولتی و عوامل جغرافیایی بالاتر از هر کشور دیگری است. بیشتر نروژیها نزدیک به اسلو، پایتخت نروژ زندگی می کنند و بیشتر سفرهایشان به این شهر انجام می گیرد به همین دلیل استفاده از خودروهای برقی که برد کوتاهتری دارند، مناسب می شود. بعلاوه خودروهای برقی در نروژ از بسیاری از مالیاتهایی که برای خرید خودروی جدید وجود دارد و همچنین عوارض جاده، پلها و تونلها معاف هستند و نیازی به پرداخت عوارض پارکینگ ندارند. از سوی دیگر این خودروها می توانند از شبکه گران قیمت شارژ باتری خودروهای برقی که در این کشور ساخته شده است، استفاده کنند.
تغییر راهبرد هیوندای برای طراحی خودروهای جدید
گروه اقتصادی : بزرگترین خودروساز کره جنوبی برای کسب دانش لازم به منظور حفظ توان رقابت، سرگرم مذاکره با گوگل پیرامون همکاری بیشتر است.
جئونگ جین هائنگ، رییس هیوندای موتور در مصاحبه ای در سئول گفت: این دو شرکت نقاط اشتراکی دارند که ممکن است شراکت میان آنها را ایجاب کند.
هیوندای یکی از خودروسازانی بوده که از سیستم سرگرمی اطلاعات «کارپلی» اپل و «اندروید اتو» آلفابت که گوشیهای آیفون و اندرویدی را با داشبورد خودروها یکپارچه می کنند، استفاده کرده است.
به گفته تحلیلگران، هیوندای در زمینه طراحی خودروهای اتوماتیک از رقیبانش عقب افتاده است و برای جبران این موضوع، همکاری با شرکتهای فناوری مانند گوگل اولویت ضروری مهمی برای بقای این خودروساز در آینده نزدیک محسوب می شود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، هر گونه همکاری احتمالی میان دو شرکت هیوندای و گوگل ممکن است با کمک جان کرافسیک انجام بگیرد. وی مدیر آمریکایی سابق هیوندای است که در سال ۲۰۱۵ برای هدایت پروژه خودروی خودران به گوگل پیوست.
هیوندای و شرکت تابعهاش کیا موتورز برخلاف خودروسازان رقیب، از شراکت برای ساخت خودروهای اسپورت پرهزینه و کم تیراژ و خودروهای برقی اجتناب کرده اند. این غول خودروساز کره ای اکنون بدنبال تغییر استراتژی کار کردن به تنهایی و همکاری بیشتر با ستارههای سیلیکون والی است تا در دوران خودروهای متصل و رانندگی اتوماتیک همچنان رقابت پذیر بماند.
رونمایی خودروی برقی فولکس واگن در پاییز جاری
گروه اقتصادی : فولکس واگن خودروی برقی جدیدی در اکتبر رونمایی خواهد کرد که با هر بار شارژ کامل قادر به طی حداکثر ۳۷۲ مایل یا حدود ۶۰۰ کیلومتر مسافت است.
هربرت دیس، مدیرعامل برند فولکس واگن به مجله آلمانی «ویرت شافتس ووچه» گفت: این خودرو قادر خواهد بود بدون شارژ مجدد حداکثر ۶۰۰ کیلومتر را طی کند و در نمایشگاه خودروی پاریس که اول اکتبر برگزار می شود، رونمایی خواهد شد.
طبق استانداردهای سازمان محیط زیست آمریکا، در حال حاضر «مدل اس» تسلا با ۲۷۰ مایل یا حدود ۴۳۵ کیلومتر، طولانیترین برد را دارد و انتظار عمومی از خودروسازان افزایش برد خودروهای برقی به بالای ۳۰۰ مایل یا ۴۸۲ کیلومتر است.
ارتقای «مدل اس» ممکن است برد این خودرو را به ۳۸۰ مایل یا ۶۱۱ کیلومتر افزایش دهد در حالیکه انتظار می رود آئودی –برند لوکس فولکس واگن- یک خودروی برقی با برد ۳۱۰ مایل در سال ۲۰۱۸ معرفی کند.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، خودروی آئودی در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ به تولید می رسد و به اندازه گلف فولکس واگن خواهد بود.∎