شناسهٔ خبر: 14121278 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محسنی‌اژه‌ای در دیدار با رئیس بازرسی نامیبیا:

تروریست‌های عراق و سوریه دست پرورده غربی‌ها هستند

R1332/P34399

معاون اول قوه‌قضائیه گفت: امروز بسیاری از تروریست‌های که در عراق و سوریه و سایر کشورها جنایت می‌کنند، دست‌پرورده کشورهای غربی سلطه‌گر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجةالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در دیدار با رئیس آمبودزمان کشور نامیبیا که ظهر امروز در ساختمان مرکزی قوه‌قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یک کشور بزرگ و تأثیرگذار است و آمادگی دارد تا تجربیات خود را در زمینه‌های گوناگون در اختیار کشورهای مستقل از جمله نامیبیا قرار دهد.

معاون اول قوه‌قضائیه ادامه داد: امروز متاسفانه برخی کشورهایی که به ظاهر دارای قدرت‌ نظامی، سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای هستند نسبت به کشورهای کوچک ظلم می‌کنند اما چنانچه این کشورها با هم همکاری و استقامت کنند، قطعاً مقابل ظالمین پیروز می‌شوند. این تجربه بسیار بزرگی است که ایران در طول سی و چند سال داشته است. 

محسنی اژه‌ای افزود: برخی کشورهای سلطه‌گر، سالیا سال بر کشورهای آفریقایی ظلم کردند و آنها را مورد استعمار و استثمار قرار دادند و به منافع مردم آفریقا دست‌اندازی کردند اما امروز برخی از این کشورها مستقل شدند که امیدوارم استقلال‌شان روز به روز بیشتر شود.

معاون اول دستگاه قضا اضافه کرد: متأسفانه امروز یکی از ابزارهای نظام سلطه به ویژه کشورهای استعمارگر غربی، استفاده از عنوان حقوق بشر برای وارد کردن فشار بیشتر به سایر کشورهاست و قصد دارند تعریف خود را از حقوق بشر به کشورهای جهان اسلام تحمیل کنند.

وی توضیح داد: کشورهای سلطه‌گر غربی، بیشترین ظلم را به بشر امروز می‌‌کنند اما تحت عنوان حقوق بشر، برخی کشورهای دیگر را تحت فشار و ستم قرار می‌دهند. ما معتقدیم که قوه‌قضائیه در هر کشور می‌تواند مقابل این ظلم جهانی و جنایت‌های که توسط افراد سلطه‌گر اعمال می‌شود، بایستد و نقش قابل توجه ایفا کند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: یکی از ظلم‌های بزرگ نظام سلطه این است که افرادی را به عنوان تروریست آموزش می‌دهند و تجهیز می‌کنند و آنها را در راستای تامین منافع خود بکار می‌گیرند و از طرف دیگر اسلام‌ستیزی می‌کنند و به کشورهای اسلامی ظلم می‌کنند.

معاون اول دستگاه قضا گفت: امروز بسیاری از تروریست‌ها در عراق، سوریه و کشورهای دیگر، دست‌پرورده برخی کشورهای غربی هستند و به ویژه از سوی آمریکا حمایت می‌شوند و پول، سلاح و اطلاعات دریافت می‌کنند و از طرف دیگر بهانه‌ای شده‌اند تا علیه اسلام و مسلمین تبلیغات صورت گیرد.

محسنی‌اژه‌ای به وظایف سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: گزارش‌های سازمان بازرسی مبنای تشکیل پرونده قضایی می‌شود و بازرسی صرفاً توصیه نیست بلکه بر اساس گزارش‌های که در این سازمان تهیه می‌شود، بررسی‌ها صورت می‌گیرد تا اگر حقی ضایع شده، به مسیر خودش بازگردد.

انتهای پیام/

نظر شما