شناسهٔ خبر: 14121161 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان بازرسی نامیبیا:

فسادها باعث از بین رفتن منابع کشورها می‌شوند

رئیس آمبودزمان آسیایی بابیان اینکه فسادمنابع کشورها را از بین می بردگفت: کارسازمان بازرسی درکشور من توصیه است، با اینحال معتقدم اعتماد به قوه قضائیه درهردو کشور باعث بهبود کار بازرسی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رابرت والترز در دیدار با حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: با توجه به سابقه‌ای که به عنوان قاضی در دادگاه‌ها داشتم باید بگویم که تصمیم‌گیری بسیار کار سختی است. البته مسئولیتم در آمبودزمان همان کار، اما کمی ساده‌تر است.

وی افزود: در این سمت کسی را به زندان نمی‌فرستند و کسی را نیز مجبور به پرداخت خسارت نمی‌کنند و تفاوت من به عنوان آمبودزمان با قاضی در ارائه توصیه‌های بازرسی است.

والترز اظهار داشت: قضات وقتی حکمی را صادر می‌کنند نگران هستند که آن حکم اجرا نشود، اما من در این سمت ترسی از اجرای احکام ندارم و اگر شهروندی از اداره امور شکایت کند، به عنوان آمبودزمان به آن رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس آمبودزمان آسیایی به جایگاه گزارش‌ها در بازرسی‌ها اشاره و تصریح کرد: تا جایی که امکان باشد سعی می‌کنیم در گزارش‌ها اصل صداقت و انصاف را رعایت کنیم. البته گاهی شاکیان از یافته‌های ما راضی نیستند.

والترز تصریح کرد: در کشور من و همچنین در کشور شما شهروندان اعتماد کامل به قوه قضائیه دارند و به همین دلیل است که اگر نادرستی و کج‌روی دیده شود، بازرسی‌ها به آن ورود می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی نامیبیا گفت: کار بازرسی یک کار بسیار مهم است، چرا که فسادها باعث از بین رفتن منابع کشورها می‌شود و نقش بازرسی‌ها در جلوگیری از فسادها بسیار مهم است.

نظر شما