شناسهٔ خبر: 13770275 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

روایت سفری که بازگشتی نداشت

خبرگزاری شبستان:برنامه ماه عسل با اجرای احسان علیخانی در بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان با موضوع زندگی "احمد متوسلیان" بر روی آنتن رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، برنامه ماه عسل با اجرای احسان علیخانی در بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان با موضوع زندگی احمد متوسلیان بر روی آنتن رفت.

 

میهمان بخش اول این برنامه، محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم ایستاده در غبار بود که او درباره این فیلم سینمایی گفت: بر روی دو فیلمنامه شهید متوسلیان و زین الدین کار می کردم اما به خاطر دلزدگی مردم از کلیشه شدن فیلم های دفاع مقدس زندگی شهید متوسلیان که متفاوت بود را انتخاب کردم.

 

وی ادامه داد: ما زمانی را در تاریخ کشور می بینیم که برخی از جوانان با مرگ بازی می کردند و برایم جای سوال داشت که چطور این جوانان به راحتی با مرگ مواجه می شوند، به همین دلیل زندگی شهید متوسلیان را به تصویر کشیدم.

 

میهمان بخش دیگر ماه عسل، آقای عسگری، یکی از همرزمان احمد متوسلیان بود که او نیز درباره حاج احمد می گوید: حاج احمد با قلب مردم بازی می کرد و او بینش عمیقی داشت و اخلاقش در میدان جنگ و آسایشگاه متفاوت بود.

 

وی افزود: حاج احمد در کار با کسی شوخی نداشت اما روحی بزرگ و پر از عشق داشت چنانکه روزی به یک زن دشمن کمک کرد و آن زن برای همسرش نوشت همه مرا رها کردند در این شهر و دشمن تو به من کمک کرد.

 

میهمانان بعدی این برنامه راعد موسوی، پسر سیدمحسن موسوی، سفیر ایران در لبنان و آقای مهتدی بودند.

 

مهدوی درباره سفر متوسلیان به لبنان می گوید: شورای عالی دفاع بعد از آزادسازی خرمشهر تصمیم می گیرد که گروهی را برای دفاع از لبنان بفرستد که حاج احمد متوسلیان و گروهش به لبنان می روند.

 

عسگری نیز در این باره می گوید: بنده از قافله کاروان عقب مانده ام و آخرین دیدار من با حاج احمد بین فتح المبین و آزادسازی خرمشهر بود.

 

وی ادامه می دهد: شاخصه اصلی احمد ولایتمداری و استکبارستیزی بود و در مریوان بارها سخنرانی کرد و گفت کربلا و نجف دست کافرین است، مکه و مدینه دست منافقین و بیت المقدس دست ظالمان است. او همیشه از دو طایفه بعثی و وهابی بدش می آمد.

 

پسر محسن موسوی نیز در این باره می گوید: حضور پدرم در سفر به لبنان ضروری بود و آنان برای دفاع از این کشور رفتند.

 

آقای مهتدی نیز درباره این سفر می گوید: در آن زمان سفیری داشتیم که زبانش خوب نبود و هیچ چیز نمی دانست. آقای سفیر به من گفت محسن موسوی آمد به ما کمک کند اما آنها را با گروه شان ربودند.

 

وی افزود: بنده با وزیر خارجه لبنان که فردی مسیحی بود، صحبت کردم تا آنان را آزاد کنید و حتی با نخست وزیر لبنان که مسلمان بود تماس گرفتم و آنان قول دادند تا این 4 نفر را آزاد کنند.

 

مهدویان کارگردان ایستاده در غبار نیز می گوید: پرونده این 4 نفر هنوز باز است و یک مطالبه جدی می خواهد اما به دلیل اینکه این پرونده ٱنقدر پیچیده است گویا خیلی ها می گویند آن را رها کنیم اما با ساخت فیلم ایستاده در غبار می خواستم این پرونده را دنبال کنم.

 

موسوی نیز بیان می کند: پرونده این 4 نفر پیچیده است چرا که یک طرف پرونده رژیم صهیونیستی است. ممکن است این 4 نفر در روز اول مرده باشند یا نه آنان را به زندان های اسراییل منتقل کرده باشند اما دل من می گوید پدرم زنده است.

 

مهتدی نیز بیان می کند: اطلاعات مختلفی از زنده یا شهید شدن این 4 نفر وجود دارد اما این مسئله در سطح ملی در همه نهادها دنبال نشده است، ما چند روایت داریم یکی از آن روایت این است که روز اول شهید شدند، یک روایت دیگر این است که آنان به یک ناو اسراییل تحویل داده شدند و این را رییس کمیته ای در زندان های اسراییل می گوید.

 

 عسگری همرزم حاج احمد می گوید: حاج احمد پیراهن اسارت نمی پوشد، من فکر نمی کنم 34 سال حاج احمد بتواند اسیر باشد بلکه او شهید شده است.

 

کارگردان فیلم ایستاده در غبار نیز می گوید: ممکن است شهید شده باشد اما ممکن است زنده نیز باشد و مردم هشتک آزادی دیپلمات ها را در فضای مجازی بزنند تا یک کمکی شود و ما 14 تیر که سالروز ربودن شدن این 4 نفر است مردم را دعوت می کنیم تا از فیلم ایستاده در غبار دیدن کنند.

نظر شما