شناسهٔ خبر: 1321488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران:

اردوهای جهادی دانشجویی پیام ایثار و از خودگذشتگی است/مسئولان دانشگاهی حمایت خود را بیشتر کنند

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران گفت: پیام اردوهای جهادی دانشجویان در سراسر میهن اسلامی پیام ایثار و از خود گذشتگی است و ما باید این حرکت مبارک را ارج نهیم.

صاحب‌خبر -

حمید لزگی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" در ساری، در حاشیه بازدید از گروه‌­های جهادی حاضر در مناطق محروم شهرستان سوادکوه بیان داشت: این که دانشجویان ما از رشته‌های مختلف تحصیلی و در حالی که هر کدام جزء نخبگان جامعه علمی کشور هستند، در این گرمای تابستان رنج حضور در این اردو را بر خود مرتفع می‌کنند و با مردم مناطق محروم برای حل مشکلات روستاها همکاری دارند، نشان از روحیه بالا و ظرفیت تمام‌نشدنی تفکر بسیج آنان دارد.

 

وی گفت: در واقع اردوهای جهادی خودسازی، تقویت روحیه جهادی، خودکفایی داخلی و ایجاد حس مسئولیت در جامعه را در نهاد تک تک دانشجویان بارور می‏‌کند و افزایش روحیه سازندگی و مسئولیت‌پذیری شرکت کنندگان در این طرح را به دنبال دارد.

 

لزگی ادامه داد: این اردوها علاوه بر دستیابی به اهداف عالی اردوها که همان خدمت‌رسانی به مردم روستایی و افزایش رضایت‌مندی آنان از خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی ایران است، موجب افزایش توانمندی‌های فردی و ارتقاء بینش دینی افراد نیز می‌شوند.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران تصریح کرد: همچنین شرکت در اینگونه اردوها موجب می‌شود تا دانشجویان پس از طی کردن دوران تحصیل و حضور در عرصه مدیریتی توجه بیشتری به اقشار مستضعف جامعه داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم حمایت‌های همه جانبه مسئولان از اردوهای جهادی افزود: این اقدام دانشجویان آن هم با این شرایط سخت در ارتفاع، در گرمای بالای هوا و در شیب‌­های تند، پیامی است برای ما مسئولان که در سال مدیریت جهادی باید با همین روحیه در فکر خدمت به مردم ایران زمین باشیم.

 

لزگی با تاکید بر اثربخشی برگزاری چنین اردوهایی ابراز امیدواری کرد: این گونه برنامه‌ها با حمایت همه مسئولان از جمله مسئولان دانشگاهی شتاب بیشتری بگیرد، همه باید کمک کنیم، این اردوهای جهادی را حمایت کنیم، چرا که این برنامه جزء برنامه‌های بسیار خوب بسیج است.

نظر شما