شناسهٔ خبر: 12958896 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دمشق: جامعه بین الملل مسئول حملات تروریستی استان لاذقیه است

تهران – ایرنا – دولت سوریه جامعه بین الملل را مسئول حملات تروریستی استان لاذقیه که منجر به کشته شدن دستکم 120 نفر شد، دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری رأی الیوم، وائل الحلقی نخست وزیر سوریه روز دوشنبه گفت: تشدید اقدام های تروریستی در مناطقی از سوریه که به دستور کشورهای حامی تروریسم مسلحانه و در رأس آنها قطر، عربستان و ترکیه انجام گرفت در راستای بی اثر جلوه دادن پیروزی های ارتش سوریه در تمام جبهه های و بالا بردن روحیه تضعیف شده تروریست ها بود.
نخست وزیر سوریه جامعه بین الملل را مسئول قانونی و اخلاقی اقدام های تروریستی دانست و اعمال فشار به کشورهای حامی تروریسم را خواستار شد.
وی افزود: دولت سوریه خواهان مبارزه با تروریسم، آشتی داخلی و مبارزه با پیامدهای جنگ اقتصادی و رسانه ای است.
طبق اعلام منابع خبری دستکم 120 نفر در انفجارهای همزمان و بی سابقه که گروه داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت در شهرهای ساحلی طرطوس و جبله کشته شدند.
بر همین اساس خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش امروز (دوشنبه) هفت حمله به مناطق طرطوس و جبله در غرب این کشور انجام داد .
چهار انفجار تروریستی در شهر جبله استان لاذقیه سوریه رخ داد که دو مورد در ورودی اصلی ترمینال جبله، یک مورد در مقابل اداره برق این شهر و یک انفجار انتحاری نیز در ورودی اورژانس بیمارستان شهر جبله به وقوع پیوست.
سه انفجار تروریستی نیز در شهر طرطوس رخ داد که یکی از آن ها در وروردی پایانه مسافری این شهر و دیگری در داخل این پایانه به وقوع پیوست.
همزمان با این دو انفجار٬ یک تروریست دیگر نیز خود را در منطقه مسکونی غرب پایانه طرطوس منفجر کرد.
خاورم**9364**1144

نظر شما