شناسهٔ خبر: 68256389 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار شیکاگو: اتفاقات غزه نسل‌کشی است

تهران- ایرنا- «براندون جانسون» شهردار شیکاگو در آستانه برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات در این شهر، جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را نسل‌کشی خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جانسون در مصاحبه‌ای با مجله «مادر جونز» اظهار کرد: آنچه که در حال حاضر [در غزه] رخ می‌دهد نه تنها یک اقدام مفتضحانه بلکه نسل‌کشی است.

وی افزود: ما باید به این مساله اذعان کنیم و شجاعت اخلاقی برای اعمال قدرت خود را داشته باشیم.

شیکاگو بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی و میزبان جمعیت بزرگی از فلسطینی‌تبارهاست. این شهر قرار است از امروز میزبان کنوانسیون ملی حزب دموکرات باشد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز دوشنبه و کامالا هریس معاون وی قرار است روز سه‌شنبه در این کنوانسیون سخنرانی کنند. قرار است هریس در این کنوانسیون رسما به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شود.

انتظار می‌رود که هفته جاری حدود ۴۰ هزار نفر علیه مواضع دولت بایدن در حمایت از اسرائیل، مقابل محل برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات تظاهرات کنند. سازماندهندگان تظاهرات می‌گویند که این رقم ممکن است که یکصد هزار نفر نیز تجاوز کند.

گروهی از حامیان فلسطین که خود را «هیات‌های مخالف نسل‌کشی» معرفی کرده‌اند، می‌گویند هفته جاری از حق خود برای آزادی بیان در کنوانسیون ملی حزب دموکرات استفاده خواهند کرد تا خواسته‌های خود را مطرح کنند.

این گروه خواهان ممنوعیت کمک تسلیحاتی به افراد و گروه‌هایی است که مرتکب نقض حقوق بشر شده‌اند.

پیش‌نویس برنامه انتخاباتی حزب دموکرات که اواسط ماه ژوئیه منتشر شد، خواستار «آتش‌بس فوری و پایدار» در غزه و آزادی اسرا شده اما به بیش از ۴۰ هزار نفری که در جریان جنگ اخیر شهید شده و همچنین به لزوم محدود کردن کمک تسلیحاتی به اسرائیل اشاره‌ای نکرده است.

نظر شما