شناسهٔ خبر: 12947623 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیش از 121 کشته در انفجارهای دو شهر ساحلی سوریه

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز دوشنبه چند انفجاری زنجیره‌ای دو شهر ساحلی جبله (در جنوب لاذقیه) و طرطوس در غرب سوریه را لرزاند و بیش از 121 نفر را به کام مرگ کشاند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که سه انفجار در طرطوس و در نزدیکی یک ایستگاه اتوبوس رخ داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در توضیح جزئیات این انفجارها اعلام کرد که این انفجارهای تروریستی در منطقه «الکراجات الجدیدة» و «الضاحیة السکنیة» طرطوس رخ داده است.

به گزارش این خبرگزاری، یک خودروی بمب‌گذاری شده در الکراجات منفجر شد و یک انتحاری نیز با کمربند انفجاری خود را منفجر کرد که به کشته و زخمی شدن افراد غیر نظامی منجر شد.

همزمان با این انفجار، یک تروریست دیگر نیز خود را در بخش غربی حومه مسکونی شهر منفجر کرد که در پی آن چندین نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر در جنوب استان «لاذقیه» نیز  چند انفجار تروریستی مناطق مسکونی و بیمارستان شهر «جبله» را لرزاند.

بنا بر این گزارش، یکی از انفجارهای تروریستی در ورودی بیمارستان جبله رخ داد که در پی آن شماری از افراد غیر نظامی کشته شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که در پی این انفجارها دستکم 78 غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان، خبر داد که مجموعا در جریان این انفجارها در این دو استان 101 غیر نظامی کشته شدند.

«رامی عبدالرحمن» رئیس دیده‌بان سوریه درباره جزئیات تعداد افراد کشته شده گفت: «در پی وقوع 7 انفجار 48 نفر در طرطوس و 53 نفر دیگر جبله کشته شدند».

گروه تروریستی «احرار الشام» نیز مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت. اما ساعتی بعد خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/ص

نظر شما