شناسهٔ خبر: 12799574 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دبیر شورای صنفی دانشگاه زنجان:

دانشگاه قرار است خواسته‌های معقول متحصنین را حل کند/ تحصن دانشگاه زنجان صنفی است نه سیاسی

دبیر شورای صنفی دانشگاه زنجان گفت: مطالبات متحصنین را با مسئولین دانشگاه مطرح ساخته‌ایم و دیدیم که برخی از این مطالبات قابل حل است و قرار بر حل این مطالبات معقول شده است.

صاحب‌خبر -

مهران بیات، دبیر شورای صنفی رفاهی دانشگاه زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در زنجان، با اعلام چگونگی تشکیل تحصن دانشگاه زنجان تصریح کرد: دو تن از دانشجویان روز پنجشنبه با تاخیر چهار دقیقه ای به سلف دانشگاه رسیدند و متصدیان سلف از ارائه غذا خودداری کردند و همین قضیه مسبب به وجود آمدن این تحصن چهار روزه شده است.

 

وی افزود: دانشجویان در ادامه خواسته های دیگر خود از جمله رایگان شدن دریافت ژتون فراموشی بدون محدودیت دفعات در بازه زمانی، توزیع غذا در ظروف سلف سرویس برای ناهار تا ساعت 14:30 و شام تا ساعت 20:30 و تحویل غذا برای بیرون از سلف در وعده‌ی ناهار تا ساعت 15:00 و شام تا 21:00، اصلاح الگوی رزرو غذا از طریق اتوماسیون، بازگرداندن هزینه غذاهای دریافت نشده به دانشجویان بدون محدودیت دفعات در بازه زمانی،  تحویل صبحانه به صورت جیره هفتگی، یکسان‌سازی قیمت غذاهای روز‌ رزرو با غذاهای از پیش رزرو شده و افزایش زمان تحویل وعده شام به دانشجویان ساکن خوابگاه استقلال تا ساعت 9 شب(به علت بُعد مسافت) مطرح ساختند.

 

دبیر شورای صنفی رفاهی دانشگاه زنجان تصریح کرد: دانشجویان هفت خواسته فوق را مطرح ساختند و این مطالبات را شورای صنفی به عنوان مطالبات دانشجویی با مسئولین مطرح ساخت و دیدیم که برخی از این مطالبات قابل حل است.

 

بیان افزود: قرار بر حل این مطالبات معقول شده است و دانشگاه نیز قرار است پیرامون دیگر مطالبات و علت عدم حل آن ها ادله قانع کننده ای ارائه کند.

 

وی در ادامه با صنفی خواندن این تحصن خاطرنشان کرد: وظیفه شورای صنفی پیگیری مطالبات صنفی دانشجویان است و خواسته های تجمع کنندگان نیز موارد صنفی را در بر می گیرد و اگر این تجمع سیاسی باشد شورای صنفی هیچ حمایتی انجام نخواهد داد.

 

نظر شما