شناسهٔ خبر: 12728712 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حجت الاسلام بیرانوند:

دچار یک بت پرستی مدرن شده‌ایم/ کم تر دانشگاهی است که تولید علم کرده باشد

یک کارشناس فرق و ادیان در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان گفت: بیش از ۲۰۰۰ مدرسه، موسسه و دانشگاه در قم وجود دارد که کمتر به بحث تولید علم می‌پردازند و کمتر دانشگاهی می‌تواند ادعا کند که تولید علم کرده باشد و ما در واقع دچار یک بت پرستی مدرن شده‌ایم.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از زنجان، حجت الاسلام بیرانوند، از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناس ادیان از مرکز فرق و ادیان قم با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان، صحبت هایی در باب مساله نفوذ فرهنگی مطرح کرد.

 

این برنامه به همت کانون های ثقلین و روشنا که از کانون های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان هستند در محل آمفی تئاتر سهروردی دانشگاه زنجان و با استقبال دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

 

در ابتدای این برنامه حجت الاسلام بیرانوند با اشاره به این مساله که انقلاب اسلامی ایران ثمره خون هزاران شهید است، تصریح کرد: عقبه انقلاب اسلامی، عمامه خونین علماء و زجر صدها فقیه و پرچم دار  بود که در هم ضرب شد تا این فهم حاصل شود که اسلام حکومت دارد.

 

حجت الاسلام بیرانوند، با بیان این که پس از انقلاب نیز نظام سلطه با ما کنار نیامد، افزود: دشمن با عملیات نیمه سخت و پارتیزانی در صدد مقابله با این انقلاب برآمد تا بگوید این انقلاب ریشه ندارد که در این فرآیند دشمن پیروز نشد و فهمید که انقلاب امام(ره) ریشه دارد.

 

کارشناس فرق و ادیان با اشاره به تلاش های مستمر دشمن در ضربه زدن به نظام اسلامی، به برنامه ریزی دشمنان در جنگ نرم اشاره کرده و تصریح کرد: پس از هشت سال جنگ سخت و از سال ۶۸، دشمن تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، مهندسی فرهنگی، ناتو فرهنگی و جنگ نرم را علیه این انقلاب را آغاز کرد.

 

 بیرانوند با اشاره به چگونگی ضربه زدن دشمن در جنگ نرم افزود: جنگ نرم، جنگی برای تصرف ذهن، روح و رفتار انسان است که دشمن در آن کاری به مسائل سخت افزاری ناشته و بلکه با عقاید کار دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه لزوم هوشیاری فراوان در جنگ نرم را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این جنگ ابزار دشمن رسانه است و تلفات آن نیز محسوس و عینی نیست و اگر در این جنگ بصیرت نباشد نمی توان فهمید که ضربه از کجا خورده شده است.

 

وی به نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از طریق نفوذ در مراکز حساس تصمیم گیری اشاره کرده و ادامه داد: دشمن به این نتیجه رسید که برای شکستن کمر جمهوری اسلامی ایران باید در بازوی امنیتی ما که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است نفوذ پیدا کرده و ساختار آن را تغییر دهد و همچنین نفوذ در بسیج و وزارت اطلاعات و تغییر در ساختار آن ها از طرح های دیگر دشمن در این زمینه بوده است.

 

این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه مساله نفوذ بر روی شخصیت های موجه و مذهبی که در درون نظام جایگاه و اعتباری دارند را از برنامه های ویژه دشمنان خواند و تاکید کرد: دشمن روی اپوزیسیون داخلی سرمایه گذاری کرده است و در بین این اپوزیسیون هم به دنبال روحانیون و فضلا می گردد تا از آن ها حمایت کند و در بحث نفوذ مذهبی طوری می شود که جریانی به نام جریان شیرازی ها رشد می کند که ۲۴ ساعته شبکه های ماهواره ای آن ها از خارج هدایت می شوند.

 

حجت الاسلام بیرانوند به پول های مشکوکی که برای راه اندازی شبکه های ماهواره ای ضد جمهوری اسلامی استفاده شده است، اشاره کرد و افزود: یک مجتهد ۷۰ میلیارد تومان از کجا می آورد و برای ۲۱ شبکه ماهواره ای خرج می کند؟ و این در حالی است که سید صادق شیرازی آن قدرها هم در بین مجتهدین جایگاهی ندارد و همچنین این جریان یک حساب بانکی در ایران ندارند تا تشکیلات آن ها از بین نرود.

 

وی هدف این نفوذ فرهنگی را تلاش برای ایجاد یک ولایت فقیه قلابی و بدلی دانست و با اشاره به چگونگی نفوذ دشمنان در ایام اخیر تصریح کرد: دشمن حتی تا جایی پیش می رود که محاسبات ما را به هم بزند و دشمن در ذیل مباحث هسته ای، رخنه ای برای نفوذ پیدا کرده تا در کنار این مباحث، آمریکا سفارت و یا دفتر حافظ منافع برای خودش باز کند.

 

کارشناس مسائل سیاسی و مذهبی در ادامه به پیچیدگی های نفوذ علمی اشاره کرده و با اشاره به چگونگی نفوذ دشمن در این عرصه ادامه داد: بحث نفوذ پیچیده است؛ به طوری که نفوذ علمی بیش از ۷۰ سال است که در کشور ما نهادینه شده است و این نفوذ علمی صرفا یک نفوذ امنیتی، سیاسی نیست و بلکه یک توسعه یافتگی است که تا سر سفره ما آثار آن دیده می شود و دانشگاه های ما نیز از کرسی های آزاد اندیشی بدون تنش سیاسی خالی است و از حوزه ما هم خبری نیست.

 

حجت الاسلام بیرانوند در پایان لازمه تولید علم را تربیت انسان دانست و افزود: بیش از ۲۰۰۰ مدرسه، موسسه و دانشگاه در قم وجود دارد که کمتر به بحث تولید علم می پردازند و کم تر دانشگاهی می تواند ادعا کند که تولید علم کرده باشد و ما در واقع دچار یک بت پرستی مدرن شده ایم.

 

نظر شما