شناسهٔ خبر: 12590989 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گرمای حضور مردم بازار شهرآفتاب را داغ تر کرد

سومین روز نمایشگاه کتاب همچون دومین روز برگزاری این رویداد مهم فرهنگی کشور، گرمای حضور مردم را از بزرگراه خلیج فارس به خود دید.

صاحب‌خبر -
به گزارش  به گزارش  خبرگزاری صداوسیما،  بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران جمعه ای دیدنی را می گذراند.

اما آمار ترافیک اعلام شده از سوی مسئولان نمایشگاه بیانگر روانی ان در مقایسه با روز گذشته است.

با همه اینها استقبال مردم از سومین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب که در مکان جدید برگزار می شود به حدی بود که تقریبا میزان استقبال بازدیدکنندگان از این رویداد در مصلای تهران را در ذهن ها تداعی می کرد حتی این میزان استقبال چشم مسوولان نمایشگاه را گرفت.

امیر مسعود شهرام نیا قائم مقام بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می گوید: این میزان جمعیت یک رکورد در نمایشگاه کتاب محسوب می شود و فکر نمی کردیم پارکینگ نمایشگاه ظرفیتی بیش از 20 هزار پارکینگ را بطلبد در حالیکه در حال حاضر ظرفیت تکمیل شده است.

وی می افزاید: ما در مکانهای قبلی برگزاری نمایشگاه هم در روزهای تعطیل دچار مشکل می‌شدیم. ترافیک، ازدحام در سرویس‌های بهداشتی و هوای نامطلوب در غرفه‌ها را داشتیم اما امسال ما در سالن‌های نمایشگاهی شهر آفتاب مشکل گرفتگی هوا و گرمای شدید را نداریم و حرکت در آنها راحت‌تر است. 

بخش های مختلف بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز با استقبال مردم روبرو بود به طوری که بخش های کودک و نوجوان، ناشران عمومی، دانشگاهی مملو از جمعیت بازدیدکننده ها بوده است.

شهرام نیا با اشاره به اینکه مشکل برق در برخی سالن ها تا روز سوم حل می‌شود می گوید: از دو روز گذشته تا امروز ما هفتاد درصد مشکلاتمان حل شده است. در روز افتتاحیه خیلی از ساختمان‌های شهرآفتاب هنوز برق نداشت و یا مشکلات جدی داشت اما روز نخست و روز دوم بخش قابل توجهی از آنها حل شد.

نبود آب هم یکی از مشکلات نمایشگاه بیست و نهم است که مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت ارشاد در این باره می گوید: با همکاری خوب شهرداری همه این نواقص برطرف می شود و ادامه دار نخواهد بود.

نظر شما