شناسهٔ خبر: 1228133 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

واليبال ایران تنها مدعي جهاني قاره كهن؛ استراليا يك شروع خوب

صاحب‌خبر -

شفقناورزشی: سعيده فتحي- مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان با مشخص شدن چهره 16 تیم راه یافته به دور دوم این رقابت ها به پایان رسید و از فردا مرحله دوم آغاز خواهد شد. بین 4 تیم آسیایی حاضر در مرحله مقدماتی تیم های ایران، چین و استرالیا به مرحله بعدی راه یافتند و کره جنوبی نیز حذف شد.

بررسي عملكرد تيم هاي آسيايي

اما بررسی عملکرد تیم های آسیایی حاضر در این رقابت ها نشان می دهد که تیم  ایران بهترین عملکرد را بین نمایندگان قاره کهن داشته است. تیم ملی والیبال کشورمان در دور مقدماتی این مسابقات در گروه D موسوم به گروه مرگ با تیم های قدرتمندی نظیر ایتالیا، آمریکا، فرانسه، بلژیک و پورتوریکو همگروه بود و در پایان با کسب 4 پیروزی و یک شکست با 11 امتیاز به عنوان تیم دوم برای اولین بار راهی دور بعد شد. شاگردان کواچ در گام اول ایتالیا، دومین تیم پرافتخار جهان را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو برداشتند. پس از آن به مصاف آمریکا رفتند و موفق شدند قهرمان لیگ جهانی را با حساب 3 بر 2 مغلوب کند. تیم کشورمان در ادامه تنها شکست خود را با نتیجه 3 بر یک مقابل فرانسه تجربه کرد و مقابل تیم های بلژیک و پورتوریکو به ترتیب با نتایج 3 بر یک و 3 بر صفر به برتری رسید.

5 امتياز براي استراليا

اما استرالیا كه در بازي فردا حريف ايران خواهد بود دیگر نماینده قاره کهن درگروه A این مسابقات با تیم های لهستان، کامرون، صربستان، ونزوئلا و آرژانتین همگروه بود که در پایان با 2 پیروزی و 3 شکست و با کسب 5 امتیاز  به عنوان تیم چهارم جواز حضور در مرحله دوم را بدست آورد. استرالیا که با قرعه نسبتا آسانی روبه رو بود در گام اول با نتیجه 3 بر یک از سد کامرون گذشت در بازی دوم 3 بر صفر مغلوب میزبان شد و سومین دیدار خود را نیز 3 بر یک با صربستان واگذار کرد. پس از آن با نتیجه 3 بر صفر مغلوب آرژانتین شد تا برد 3 بر 2 مقابل تیم کم نام و نشان ونزوئلا آنها را راهی دور بعدی کند.

كره جنوبي با 4 امتياز

سومین نماینده قاره کهن کره جنوبی، در گروه B با تیم های برزیل، فنلاند، کوبا، آلمان و تونس همگروه بود که در پایان مرحله مقدماتی با 4 شکست و تنها یک پیروزی با کسب 4 امتیاز تنها نماینده حذف شده آسیا لقب گرفت. چشم بادامی ها در بازی اول 3 بر یک تونس را مغلوب کردند اما پس از آن تمام بازی های خود را به ترتیب با نتایج 3 بر صفر مقابل فنلاند، 3 بر یک برابر کوبا، 3 بر 2 مقابل برزیل و 3 بر صفر برابر آلمان واگذار کردند.

چين با 6 امتياز

در گروه C این مسابقات نیز دیگر نماینده آسیا، چین با تیم های مصر، روسیه، مکزیک، بلغارستان و کانادا همگروه بود که در نهایت با 2 پیروزی و 3 شکست و با دشت 6 امتیاز به عنوان تیم چهارم جواز صعود به دور دوم را بدست آورد. چینی ها ابتدا با 2 بر متوالی 3 بر یک مقابل مصر و مکزیک آغاز کردند اما پس از آن در 3 دیدار دیگر خود با نتایج مشابه 3 بر صفر برابر تیم های بلغارستان، روسیه و کانادا مغلوب شدند.

عملكرد انفرادي بازيكنان آسيا

در عملکرد انفرادی بازیکنان نیز تیم والیبال ایران با حضور 3 بازیکن خود در صدر جدول بهترین های مرحله مقدماتی از این حیث بین تیم های آسیایی رکوردار است و پس از تیم چین یک بازیکن در جمع بهترین بازیکنان دارد. از ایران سعید معروف بهترین پاسور، سید محمد موسوی بهترین مدافع و فرهاد قائمی بهترین دریافت کننده دور مقدماتی این مسابقات هستند و از کشور چین نیز  ژی یو آن به عنوان سومین بازیکن امتیازآور مسابقات و دومین سرویس زن این رقابت ها در جمع بهترین ها قرار دارد. استرالیا و کره جنوبی نیز نماینده ای جزو بهترین ها ندارند.

ايران تنها مدعي قاره كهن در جهان

بر این اساس تیم ملی والیبال ایران تنها نماینده قاره کهن است که به عنوان یک مدعی و با نتایجی درخشان جواز حضور در دوم رقابت ها را کسب کرده و در گروه بندی دور دوم نیز با 5 امتیاز و قرارگرفتن در جایگاه چهارم بهترین وضعیت را دارد. استرالیا و چین دیگر نمایندگان آسیا هر دو با توجه به عملکرد نامطمئن در مرحله مقدماتی بدون امتیاز قعر نشین گروه های جدید خود هستند.

به 3 امتياز برابر استراليا نياز داريم

تیم ملی والیبال ایران رقابت خود را در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان با تیم ملی استرالیا شروع می‌کند. این می‌تواند یک شروع خوب و امیدوار کننده برای شاگردان کواچ باشد چون تیم ملی استرالیا در چند سال گذشته به هیچ وجه در حد و اندازه‌های والیبال ایران نبوده است و اصلا یکی از دلایل پیروزی ایران مقابل ایتالیا و آمریکا همان 2 دیدار تدارکاتی با تیم ملی استرالیا در لهستان بود. نخستین حریف ایران در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان اگرچه بدون امتیاز در قعر جدول گروه 8 تیمی خود قرار دارد اما حضور در این مرحله دوم و پیش از آن رسیدن به جمع 8 تیم برتر برتر لیگ جهانی 2015 با قهرمانی در گروه دوم لیگ جهانی 2014، نشان می‎دهد که شاگردان «یون اوریارته» آرژانتینی، حریف دست و پابسته‌ای نیستند. نکته واضح در این بازی شناخت خوب طرفین از یکدیگر است که باعث می‌شود هیچ‌کدام از آنها از پیش بازنده نباشند.

تکیه بر دفاع روی تور که از نقاط قوت والیبال ایران در لهستان بوده و سرویس‌های هدف‌دار می‌تواند برگ برنده ایران در این بازی باشد. با توجه به حضور حریفان قدرتمندی مثل آرژانتین، لهستان و صربستان در مرحله دوم مسابقات، کسب 3 امتیاز بازی مقابل استرالیا برای شاگردان کواچ بسیار مهم است.

برنامه مرحله دوم

برنامه مسابقه های تیم ایران در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان به شرح زیر است:

ایران – استرالیا، چهارشنبه 19 شهریور ساعت 22:55

ایران – آرژانتین، پنج شنبه 20 شهریور ساعت 19:10

ایران _ لهستان، شنبه 22 شهریور ساعت 22:55

ایران – صربستان، 23 شهریور ساعت 19:10

در صورتيکه تيم‌هاي حاضر در اين مرحله در دور مقدماتي نيز با يکديگر همگروه بوده باشند، در دور دوم بازي نخواهند کرد و نتيجه دور مقدماتي براي دور بعد نيز محاسبه خواهد شد که بر اين اساس شکست 3 امتيازي تيم ايران برابر فرانسه در دور دوم نيز ثبت مي‌شود تا ايران از حال 3 امتياز از دست داده باشد و باید دید نتیجه دیدار حساس تیم های ایتالیا و آمریکا به چه صورت می شود.

انتهای پیام

www.sport.shafaqna.com

2014-09-09 - نتايج شب دوم مقدماتي جام ملت‌هاي اروپا

2014-09-09 - در برنامه نود ديشب چه گذشت؟

2014-09-09 - نیم صفحه اول روزنامه های ورزشی صبح امروز18 شهریور

 

برچسب‌ها:

نظر شما