شناسهٔ خبر: 1262364 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

واليبال قهرماني جهان - لهستان پيروزي مقتدرانه ايران در برابر پروتوريكو

صاحب‌خبر -
تيم ملي واليبال ايران در آخرين بازي خود در مرحله مقدماتي رقابت‌هاي قهرماني جهان برابر پورتوريكو به پيروزي رسيد.
تيم ملي واليبال ايران در پنجمين و آخرين ديدار خود از سري بازي‌هاي مرحله اول رقابت‌هاي قهرماني جهان در شهر كراكوف لهستان به مصاف پورتوريكو رفت و با حساب 3 بر صفر از سد حريف گذشت. شاگردان كواچ در اين مسابقه در سه ست متوالي و با امتيازهاي 25 بر 17، 25 بر 22، 25 بر 14 پورتوريكو را مغلوب كردند و جمع امتيازهاي خود را به عدد 11 رساندند. پيش از بازي ايران فرانسه با نتيجه 3 بر 2 بلژيك به پيروزي رسيد و امتيازهاي خود را به عدد 12 رساند و صدرنشين ماند.
ايران كه صعود خود به مرحله دوم مسابقات را براي اولين بار در تاريخش جشن گرفته بود، اين بازي را براي تعيين رده نهايي‌اش در جدول گروه چهار انجام داد. پورتوريكو با انگيزه فراوان به ميدان آمد و مقابل ايتاليا نشان داد كه حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد. اين تيم شامل بازيكناني بود كه تلفيقي از سرعت و قدرت را دارند و در توپ‌گيري هم به صورت گروهي؛ عالي عمل مي‌كنند. اسپكرهاي باهوش پورتوريكو در حمله از دست مدافعين حريف براي كسب پوئن بهره مي‌بردند و خلاصه يك مجموعه منسجم بودند كه اگر گرم مي‌شدند، مهار شدنشان كار دشواري مي‌شد.
شاگردان كواچ پيش از اين تيم‌هاي ملي آمريكا، ايتاليا و بلژيك را شكست داده و برابر فرانسه مغلوب شده بودند. در ادامه بازي‌هاي اين مرحله هم از دقايقي ديگر تيم‌هاي ملي آمريكا و ايتاليا به مصاف هم مي‌روند.

نظر شما