شناسهٔ خبر: 68623429 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

گربه سیاه را در قفس حبس کنیم

ازبکستان را این‌بار شکست می‌دهیم

تیم ملی فوتبال کشورمان در فیفادی بعدی باید به مصاف ازبکستان برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در حالی با هدایت امیر قلعه‌نویی برای رسیدن به جام جهانی 2026 تلاش می‌کند که از زمان حضور این مربی تا به امروز به لحاظ آماری عملکرد مناسبی داشته است. اولین بازی شاگردان قلعه‌نویی در دیداری دوستانه مقابل روسیه برگزار شد که با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و آنها پس از آن در 24 بازی رسمی و دوستانه دیگر به میدان رفتند که حاصل آن در وقت‌های قانونی 20 برد، یک باخت و 4 مساوی بود.

بجز تساوی با سوریه در یک هشتم نهایی جام ملت‌ها – که با پیروزی ایران در ضربات پنالتی همراه بود – و باخت به قطر در نیمه نهایی همان تورنمنت، دو مساوی از سه مساوی ایران مقابل ازبکستان رقم خورده است. در واقع اگر تساوی با روسیه که در قالب بازی دوستانه بوده و تساوی با سوریه که با برد ایران در ضربات پنالتی همراه شده را در نظر نگیریم، ازبکستان تنها تیمی است که در چارچوب دیداری رسمی توانسته تیم ایران را متوقف کند.

ایران و ازبکستان در دور قبلی مقدماتی جام جهانی طی هفته‌های دوم و ششم با هم دیدار کردند که نتایج به ترتیب به تساوی‌های 2 بر 2 و بدون گل خاتمه یافت. حالا قرار است بار دیگر شاهد تقابل این دو تیم در دور جدید انتخابی جام جهانی باشیم. آن هم در شرایطی که هر دو 6 امتیازی هستند و جایگاهشان به لطف تفاضل گل لحاظ شده است.

قطعا اگر ملی پوشان با هدایت قلعه‌نویی بتوانند از این بازی خارج از خانه دست پر برگردند که هم به جایگاهشان در جدول کمک بزرگی کرده و هم طلسم این حریف را شکسته‌اند ولی در صورت باخت یا تساوی باید از ازبکستان به عنوان گربه سیاه ژنرال یاد کنیم.

نظر شما