شناسهٔ خبر: 1231820 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

نخستين بازي از مرحله دوم رقابت‌هاي جهاني

استراليا، اولين حريف واليبال ايران

3568

صاحب‌خبر -

تيم ملي واليبال ايران در نخستين بازي از مرحله دوم رقابت‌هاي جهاني از ساعت 22:45 امشب با استراليا ديدار مي‌کند.

به گزارش ايسنا، تيم ملي واليبال ايران پس از صعود به دور دوم رقابت‌هاي جهاني از شهر کراکوف به بيدگوشچ سفر کرد تا در اين شهر دو مسابقه برابر استراليا و آرژانتين داشته باشد. شاگردان کواچ در مرحله دوم رقابت‌هاي قهرماني جهان بايد به مصاف استراليا بروند.

ملي‌پوشان ايران در دور مقدماتي 4 پيروزي برابر آمريکا، ايتاليا، بلژيک وپورتوريکو کسب کردند و تنها يک شکست مقابل فرانسه داشتند. در مقابل استراليا دو پيروزي مقابل کامرون و ونزوئلا و سه شکست برابر آرژانتين، صربستان و لهستان داشت. آن‌ها در دور نهايي به همراه ايران در جدول گروه E قرار دارند. استراليا که در اين مرحله نسبت به 7 تيم ديگر صفر امتياز دارد براي صعود به دور نهايي بايد همه حريفان خود را شکست دهد. از اين رو اين تيم انگيزه زيادي براي پيروزي بر شاگردان اسلوبودانکواچ دارد.

استراليا در 6 ماه اخير 4 بار در مسابقه‌هاي تدارکاتي برابر تيم ملي واليبال ايران به ميدان رفته است. آن‌ها در آستانه ليگ جهاني واليبال در تهران دو بار و در آستانه مسابقه‌هاي قهرماني جهان در لهستان نيز دو بار با ملي‌پوشان ايران بازي کردند. از اين جهت کادر فني دو تيم ايران و استراليا شناخت بسيار خوبي از يکديگر دارند.

تيم ملي واليبال ايران در سال‌هاي گذشته همواره استراليا را شکست داده است. با اين حال علاقمندان واليبال تلخي شکست تيم ملي مقابل استراليا در رقابت‌هاي انتخابي المپيک 2012 را به ياد دارند. تيم ملي واليبال ايران در آن سال با نتيجه 3بر يک به استراليا باخت و در نهايت به واسطه ست‌شماري و با يک ست کمتر از راهيابي به المپيک باز ماند. استراليا اگرچه از تيم‌هاي طراز اول واليبال جهان محسوب نمي‌شود اما همواره بازي‌هاي پاياپاي و خوبي را برابر واليباليست‌هاي ايران به نمايش گذاشته است.

نظر شما