شناسهٔ خبر: 11697521 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آخرین آمار چهارشنبه سوری/ ۶ نفر قطع عضو شدند/ آسیب‌دیدگی جدی چشم ۱۳ نفر

جامعه > حوادث - وزارت بهداشت اعلام کرد که تاکنون تعداد مصدومان تحت مراقبت در کل کشور چهارشنبه سوری سال ۹۴ به ۱۶۰ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تاکنون ۶ نفر هم قطع عضو شده اند. تهران، قزوین و کرمانشاه بیشترین مصدوم را دارند.

پیش از این گفته شده است که یک مرد ۴۵ ساله به دلیل ایست قلبی ناشی از صدای انفجار، در چهارشنبه سوری امسال جانباخته است.

انتقال ۱۰۵ مصدوم پاتیخت به بیمارستان فارابی

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ جباروند رئیس بیمارستان فارابی، در خصوص آخرین وضعیت مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال گفت: تا این لحظه 105 مصدوم به بیمارستان فارابی منتقل شده‌اند.

وی افزود: 13 نفر از این مصدومان آسیب‌جدی دیده‌اند،‌ البته چشم آنها تخلیه نمی‌شود، ولی آسیبی که به چشمشان وارد شده جدی است و نیاز به‌عمل‌های دوم و سوم دارد.

جباروند گفت: در حال حاضر 8 تخت جراحی بیمارستان فارابی فعال بوده و پزشکان مشغول جراحی هستند.

رئیس بیمارستان فارابی خاطرنشان کرد: مصدومان و همراهان آنها پس از وقوع حادثه و مصدومیت به هیچ عنوان محل آسیب‌دیدگی را دستکاری نکنند و زخم را به هیچ عنوان شستشو ندهد.

وی افزود: بهترین اقدام پس از آسیب‌دیدگی، بستن چشم مصدوم با یک پد محافظ و انتقال سریع او به بیمارستان است.

انفجار هولناک ترقه در دستان جوان 20 ساله

سخنگوی مرکز مدیریت اورژانس 115 مازندران گفت: وقوع انفجار ترقه در دستان جوان 20 ساله دقایقی قبل به مرکز پیام اورژانس 115 آمل اطلاع داده شد ،که بلافاصله کارشناسان فوریتهای پزشکی از پایگاه ایزشهر به محل حادثه اعزام شدند.

اشکپور افزود: این حادثه که در ایزد شهر اتفاق افتاد باعث آسیب شدید دو انگشت این جوان شد.

وی گفت: مصدوم پس از اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان امام خمینی نور منتقل شد.

وقوع 240 حریق در پایتخت

به گزارش ایسنا؛ مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع 240 مورد حریق در چهارشنبه سوری امسال تا ساعت 22 امشب خبر داد.

مستقر در ستاد فرماندهی آتش نشانی سعید شریف زاده در نشست خبری خود درباره آمارهای حوادث چهارشنبه سوری در پایتخت گفت:‌ از ساعت 17 تا 22، 240 مورد حریق در پایتخت رخ داده که عمده این حریق‌ها مربوط به آتش گرفتن فضای سبز، ضایعات و ... بوده است که این امر حاکی از کاهش تعداد حوادث در چهارشنبه سوری امسال است.

وی با بیان اینکه حوادث چهارشنبه سوری امسال نسبت به سال قبل 7 مورد کاهش داشته است، افزود: در سال جاری گر چه سطح معابر همچنان شلوغی خود را داشت اما حادثه خاصی رخ نداد که این نشان می دهد مردم به یک بلوغ در شادی‌های خود رسیده و به درستی اقدام به تخلیه هیجان خود می کنند.

شریف زاده با بیان این که استقرار آتش نشانان تا پایان مراسم چهارشنبه سوری ادامه دارد، گفت: امسال پیش از چهارشنبه سوری شاهد چندین مورد حادثه بودیم که من احساس می کنم این امر نشانگر این است که مردم استقبالی از فروشندگان مواد منفجره نکرده و این مواد در انبارها منجفر می‌شده است.

 

۴۷۴۷

برچسب‌ها:

نظر شما