شناسهٔ خبر: 11696224 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آخرین اخبار از حوادث شب چهارشنبه آخر سال؛

2 کشته، 211 مجروح و 15 مورد قطع عضو/ حوادث به 240 مورد رسید

حوادث شب چهارشنبه آخر سال تا این لحظه 2 کشته و 211 مجروح بر جای گذاشت.

صاحب‌خبر -

23:23/ فوت جوان 20 ساله در رشت

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: 211 نفر در اثر انفجارهای چهارشنبه آخر سال در کل کشور مصدوم شده‌اند که از این تعداد 198 نفر مرد و بقیه خانم هستند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تاکنون 15 مورد قطع عضو گزارش شده است.

وی در مورد آمار فوتی‌های شب چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: یک نفر دیگر فوتی بر اثر سوختگی در شهر رشت داشتیم  که یک جوان 20 ساله بودو یک نفر نیز پیش از این بر اثر ایست قلبی در رباط کریم جان باخت.

خالدی افزود: بیشترین تعداد مصدومان برای استان تهران و پس از آن برای استان فارس است.

22:51/ مصدومیت یک پلیس بر اثر پرتاب نارنجک دستی

مسئول روابط عمومی بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری از مصدوم شدن یکی از پرسنل پلیس در تهران خبرداد و گفت: این فرد در منطقه هفت حوض دچار سانحه شده است.

پرویز نمازی (مسئول روابط عمومی بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از مصدوم شدن یکی از پرسنل پلیس در تهران خبر داد و گفت: یکی از پرسنل نیروی انتظامی به علت پرتاب نارنجک دستی در منطقه هفت حوض دچار حادثه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از نظر مغز و اعصاب وی دچار مشکل شده است و یکی از پزشکان بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری در حال بررسی وضعیت این نیروی پلیس است.

22:36/ 33 نفر در تهران مجروح شدند

سخنگوی اورژانس تهران از مجروح شدن 33 نفر در پی حوادث چهارشنبه سوری خبر داد.

حسن عباسی (سخنگوی اورژانس تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: تاکنون 33 نفر در تهران مجروح شده اند که از این تعداد 21 نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند و 11 نفر نیز درمان سرپایی داشته‌اند. 

وی ادامه داد: در تهران تنها یک مورد فوت داشتیم که مرد 45 ساله ای بود و در اثر ایست قلبی ناشی از موج انفجار در رباط کریم جان باخت.

عباسی ادامه داد: خوشبختانه امسال جراحت شدیدی در تهران مشاهده نشد و بیشتر جراحت و مصدومیت‌ها سطحی بوده است.

22:28/ تعداد مجروحان در کشور به 160 نفر رسید

رئیس اورژانس کشور از مجروح شدن 160 نفر در پی حوادث چهارشنبه سوری خبر داد.

امین صابری‌نیا (رییس اورژانس کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: تعداد مجروحانی که تا ساعت 22 توسط اورژانس  115 منتقل شده‌اند؛ 160 نفر بوده‌اند که از این تعداد  144 نفر مرد و 16 نفر زن بوده‌اند.

وی ادامه داد: کماکان بیشترین ناحیه سوختگی در سرو صورت بوده است و 6 مورد قطع اندام و یک مورد فوت اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: همچنان انفجار مواد محترقه غیراستاندارد بیشترین علت سوختگی‌ها را تشکیل می‌دهد.

22:28/ حوادث شب چهارشنبه آخر سال به 240 مورد رسید

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از کاهش آمار حوادث در چهارشنبه سوری امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه ما هر سال از ساعت 17 تا 22 شب آخرین چهار شنبه سال را رصد می‌کنیم؛ گفت: سال گذشته در این بازه  زمانی در مجموع 247 مورد آتش‌سوزی رخ داد که امسال این تعداد به 240 مورد رسید، اما تعداد حوادث مختص به چهارشنبه سوری در سال 94 ، 3 مورد بود که این رقم در سال گذشته 4 مورد بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ضمن قدردانی از همکاری مردم با نیروهای امدادی خاطرنشان کرد: کاهش آمار سوانح در سال جاری نشانگر آن است که به سمت شیوه صحیح جشن گرفتن و شادمانی حرکت می‌کنیم.

21:26/ تعداد مجروحان در تهران به 26 نفر رسید

سخنگوی اورژانس تهران گفت: طبق گزارشات واصله تعداد مجروحان شب چهارشنبه سوری به 26 نفر رسیده است.

حسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه طبق گزارشات واصله تعداد مجروحان شب چهارشنبه سوری به 26 نفر رسیده است، اظهار کرد: از این تعداد 21نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند و 5 نفر نیز تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تا این لحظه در  شهرستان تهران تنها یک مرد 45 ساله به دلیل ایست قلبی ناشی از صدای انفجار جان باخته است.

20:53/ حوادث شب چهارشنبه آخر سال به 137 مورد رسید

تعداد آتش سوزی‌ها و حوادث شب چهارشنبه آخر سال در نقاط مختلف کلان شهر تهران تا ساعت 20 امشب به 137 مورد رسید که بدون تلفات جانی بود.

 شمار حوادثی که تا ساعت 20 امشب به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران گزارش شد به 134 مورد آتش سوزی و 3 حادثه انفجار ناشی از ترقه بازی رسید که 18 مورد آن آتش سوزی در منازل، 26 مورد آتش سوزی فضای سبز، 32 مورد آتش سوزی ضایعات، 41 مورد آتش سوزی سطل زباله، 11 مورد آتش سوزی وسیله نقلیه و نیز 10 مورد سایر اماکن بوده است.

در جریان 3 حادثه انفجار ترقه در 3 نقطه از شهر تهران 9 نفر شامل 5 زن و 4 مرد دچار آسیب دیدگی جسمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند.

20:21 / کشته و 45 مجروح تا این لحظه

انفجار مواد محترقه تا این لحظه 45 مجروح و یک  کشته در  کل کشور به جای گذاشته است.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت: تاکنون 45 نفر در اثر انفجار مواد محترقه در کشور مصدوم شده‌اند که از این تعداد 40 نفر مرد و 5 نفر زن هستند.

وی اظهار کرد: 26 مورد سوختگی از ناحیه دست، صورت، چشم و سرو گردن است.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به اینکه یک مورد وضعیت سوختگی وخیم گزارش شده است که آسیب‌های جدی در نواحی سر و صورت داشته است، افزود: در حال حاضر این بیمار در حال مداوا است و تا 3 ساعت دیگر می‌توان راجع به وضعیت وی اظهار نظر کرد. 

سخنگوی اورژانس افزود:  23 مورد استفاده از مواد محترقه  و 7 مورد نارنجک دستی  گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنان بیشترین استان‌های درگیر تهران و فارس هستند.

20:17 / انفجار انبار در شهر ری

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از وقوع انفجار انباری در شهر ری خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت: ساعت ۳۰: ۱۹ عصر امروز این حادثه به ما اعلام شد که آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در انباری ۱۵ متری واقع در پشت بام ساختمانی ۴ طبقه انفجاری رخ داد که باعث شکسته شدن شیشه‌ها و درب و پنجره‌ها شد و البته قسمتی از مواد محترقه موجود در انبار منفجر نشد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه همکاران ما مواد محترقه عمل نکرده را جداسازی کردند، خاطرنشان کرد: ما در این محل مصدومی مشاهده نکردیم، اما بنا به گفته افراد حاضر در محلی دوجوان ۱۷ و۱۸ ساله در محل حادثه حضور داشتند که توسط مردم به اورژانس ارجاع شدند که این موضوع مورد تایید ما نیست.

ملکی تصریح کرد: علت این حادثه هنوز برای ما مشخص نیست، اما محرز است که در محل حادثه فرد یا افرادی وجود داشته‌اند که این موضوع منوط به تایید حضور دوجوان یاد شده در محل حادثه است.

20:09 / مصدومیت 17 نفر در تهران

سخنگوی اورژانس تهران از مصدومیت 17 نفر تا این لحظه خبر داد.حسن عباسی (سخنگوی اورژانس تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به انتقال مصدومان به بیمارستان‌ گفت: 2 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی ادامه داد: تا این ساعت مصدوم بدحال در تهران در تهران نداشته‌ایم.

سخنگوی اورژانس تهران اظهار کرد: بیشترین نواحی سوختگی در ناحیه‌های دست، پا، چشم و صورت بوده است.

وی ادامه داد: میانگین سنی سوختگی‌ها در تهران بین 10 تا 30 است.

19:48/ 68 حادثه در شب چهارشنبه آخر سال

شمار آتش سوزی ها و حوادث ناشی از برگزاری شب چهارشنبه آخر سال در نقاط مختلف کلان شهر تهران تا ساعت 19 امشب به 68 مورد رسید.

تعداد حوادثی که تا ساعت 19 امشب به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران اعلام شد به 68 مورد رسید که 6 مورد آن آتش سوزی در منازل، 6 مورد آتش سوزی درخت و فضای سبز، 18 مورد آتش سوزی ضایعات، 28 مورد آتش سوزی سطل زباله، 4 مورد آتش سوزی وسیله نقلیه، 6 مورد سایر اماکن و نیز 2 مورد انفجار ترقه بوده است.

خوشبختانه این حوادث تلفات جانی نداشت و فقط 5 نفر شامل 3 مرد و دو زن بر اثر انفجار مواد محترقه دچار آسیب دیدگی جسمی شدند که همگی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

19:19/ یک فوتی بر اثر ایست قلبی ناشی از انفجار/ دست پسر 12 ساله قطع شد

سخنگوی اورژانس کشور گفت: یک مورد فوتی به علت ایست قلبی در رباط کریم و قطع عضو پسری 12 ساله در مراغه از گزارش‌های حوادث چهارشنبه سوری تا این لحظه است.

مجتبی خالدی (سخنگوی اورژانس کشور) از انتقال 27 مجروح به بیمارستان‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: از این 27 نفر 24 نفر آقا و 3 نفر خانم هستند.

وی ادامه داد: یک نفر از ناحیه دست در مراغه قطع عضو شده است و یک نفر فوتی به علت ایست قلبی ناشی از انفجار مواد محترقه در رباط کریم گزارش شده است.

خالدی افزود: بیشترین سوختگی از ناحیه دست و صورت بوده و بیشترین رده سنی آسیب دیدگان زیر 20 سال است.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های فارس و تهران همچنان درگیرترین استان‌ها در حوادث چهارشنبه سوری هستند.

18:59/ سوختگی پسر 13 ساله از ناحیه سر و صورت

مسئول روابط عمومی بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری از انتقال دو مجروح به این بیمارستان خبر داد.

پرویز نمازی (مسئول روابط عمومی بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از مراجعه دو مصدوم به بیمارستان مطهری خبر داد و گفت: یکی از این مجروحان سرپایی و یک مورد دیگر نیاز به بستری دارد.موردی که نیاز به بستری دارد؛  پسر 13 ساله است که اگرچه درصد سوختگی بالایی ندارد، ولی به دلیل اینکه سر و صورتش سوخته است؛ نیاز به بستری شدن دارد.

وی ادامه داد: تاکنون همین دو مورد به بیمارستان مطهری انتقال داده شده‌اند.

18:22/ مصدومیت 12 مرد و 1 زن در تهران

سخنگوی اورژانس تهران از مصدومیت 12 آقا و 1 خانم در چهارشنبه سوری خبر داد.

حسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه 13 نفر تاکنون در انفجارات تهران مصدوم شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد 12 نفر آقا و یک نفر خانم هستند.

وی ادامه داد: مصدومان به بیمارستان انتقال داده شده‌اند و خوشبختانه مصدومیت هیچ کدام از این افراد جدی نبوده است و سوختگی از ناحیه چشم و سرو صورت و دست و پا بوده است.

سخنگوی اورژانس تهران اضافه کرد: البته خانم از ناحیه پا آسیب دیده شده است، ولی مصدومیت وی جدی نیست.

18:05/ پرتاب مواد محترقه به داخل منزل

ایلنا: سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: به علت پرتاب ترقه دست ساز از بیرون به داخل منزل مسکونی جوانی 20 ساله دچار آسیب شد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در ساعت 11: 17 عصر امروز در محله 13 آبان خیابان رضازاده یک حادثه به وقوع پیوست، گفت: در این حادثه به علت پرتاب ترقه دست‌ساز از بیرون به داخل یک منزل مسکونی جوان 20 ساله دچار آسیب شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با تاکید بر اینکه در این حادثه انفجاری رخ نداد، اظهار کرد: فرد آسیب دیده توسط پرسنل آتش نشانی به اوژانس سپرده شد.

18:02/ وقوع انفجار در منزل مسکونی در خیابان ابوذر

سخنگوی سازمان آتش نشانی از وقوع انفجار در یک منزل مسکونی به دلیل اقدام به ساخت مواد محترقه در آن خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از وقوع انفجار شدید در ساعت ۴۵: ۱۶ در منزلی مسکونی خبرداد و گفت: این انفجار در خیابان ابوذر ۱۲ متری رزاقی رخ داد که یکی از اکیپ‌های مستقر سریعا به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در طبقه اول ساختمان جوانی ۲۰ ساله درحال ساخت مواد محترقه بوده که این اقدام وی منجر به وقوع انفجاری شدید می‌شود که این انفجار تخریب شیشه‌ها و در و پنجره ساختمان را در پی داشته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اعلام اینکه جوان مذکور در این حادثه دچار سوختگی شده است، اضافه کرد: والدین سالمند وی نیز که در طبقه بالا‌تر زندگی می‌کردند نیز به دلیل تخریب شیشه‌ها دچار آسیب شدند و خانم همسایه نیز دچار شوک و ترس ناشی از انفجار شد.

وی در پایان گفت: هر چهار نفر توسط همکاران ما در آتش‌نشانی از ساختمان خارج و به اورژانس تحویل داده شدند.

17:56/ مصدومیت دو نوجوان از ناحیه دست

سخنگوی اورژانس تهران از مصدوم شدن دو نوجوان در ساعات اولیه چهارشنبه سوری خبر داد.

حسن عباسی (سخنگوی اورژانس تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از مصدوم شدن دو نوجوان از ناحیه دست در ساعات اولیه جشن چهارشنبه سوری خبر داد.

وی گفت: این دو نوجوان توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

عباسی با بیان اینکه مصدومیت این دو نوجوان جدی و عمیق نبوده و سطحی بوده است، گفت: یکی از این دو نوجوان به بیمارستان شهدا و دیگری به بیمارستان سینا منتقل شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما