شناسهٔ خبر: 11577299 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آفت تاخیر در توسعه فناوری ها

آیین نامه حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی در دست تدوین است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران برخورد سلبی با پدیده های نوین ارتباطی را مانع استفاده درست از آنها برشمرد و گفت: برای شکلگیری شبکه های اجتماعی داخلی با مشورت مرکز ملی فضای مجازی آیین نامه حمایتی این شبکه ها در دست تدوین است.

صاحب‌خبر -

«نصرالله جهانگرد» عصر سه شنبه در نشست تخصصی «شبکه های اجتماعی و تلویزیون های تعاملی اینترنتی (او.تی.تی ها)» در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: آیین نامه حمایتی در بخش شکلگیری شبکه های اجتماعی داخلی پس از تدوین به شورای عالی فضای مجازی ارائه می شود.
فناوری او.تی.تی (Over The Top) به هرگونه خدمت و محتوای ویدئویی گفته می شود که از طریق اینترنت و توسط یک ابزار انتهایی همچون جعبه های مبدل مخصوص (STB: Set Top Box) به کاربر نهایی می رسد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آیین نامه حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی در سطح ملی و تاثیر آن بر اقتصاد کشور گفت: با توجه به خلق مزیت و ارزش افزوده خدمات شبکه های اجتماعی، نباید این مزیت به جیب خارجی ها برود؛ بلکه کشور باید در این زمینه به طور مناسب اقدام کند.
وی افزود: امروز با غلبه شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها روبروییم که باید در مورد آنها ضوابط و مقررات تعیین شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با وجود رشد پرشتاب فناوری ها ما در ایران با تاخیر به فضای این توسعه نزدیک شده ایم.
وی تاکید کرد در توسعه فناوری ها با آفت تاخیر روبروییم و گفت: متاسفانه در برخورد با پدیده های نوین ارتباطی ابتدا دفع و کنترل را در پیش می گیریم و پس از آنکه فناوری بر ما غلبه کرد و مقهور آن شدیم، آن را رها می کنیم و دیگر دنبال آن نیستیم.
جهانگرد درباره فعالیت چندین شبکه اجتماعی داخلی در کشور گفت: با گروه های مختلف برای کاهش موانع توسعه این شبکه ها گفت و گو شده است تا بتوان بسترهای توسعه این ابزار را در سطح ملی فراهم کرد و سلایق مختلف را پوشش داد و از نظر ملی نیز ثروت آفرینی کرد.
نشست تخصصی «شبکه های اجتماعی و تلویزیون های تعاملی اینرنتی (او.تی.تی ها)» عصر امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این وزارتخانه برگزار شد.
اقتصام**2078**3061**1961

نظر شما