شناسهٔ خبر: 11592083 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

معاون وزیر ارتباطات:

نباید مزیت شبکه‌های اجتماعی به جیب خارجی ها برود

ایتنا- جهانگرد: با توجه به خلق مزیت و ارزش افزوده‌ای که خدمات شبکه‌های اجتماعی به همراه دارند نباید این مزیت به جیب خارجی‌ها برود و باید کشور در این زمینه اقدامات مناسبی را اجرایی کنند.

صاحب‌خبر -
نباید مزیت شبکه‌های اجتماعی به جیب خارجی ها برود


نصرالله‌جهانگرد از پیگیری امور مربوط به آئین‌نامه حمایتی شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی داخلی در شورای‌عالی فضای مجازی خبر داد و تاکید کرد: نباید مزیت شبکه‌های اجتماعی به جیب خارجی‌ها برود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، رئیس سازمان فناوری اطلاعات عصر امروز در نشست تخصصی شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی مجازی (OTT) که در وزارت ارتباطات برگزار شد به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

جهانگرد در این‌باره متذکر شد: امروزه ارتباطات بزرگترین سیستم دست‌ساز در کره زمین محسوب می‌شود و شبکه‌های اجتماعی با روند رو به رشدی محیط ارتباطی بشر را فرا گرفته‌اند.

معاون وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد: فضای مجازی در نوع ارتباطات و زبان گفتمان انسان امروز تاثیر ویژه‌ای دارد اما به رغم رشد پرشتاب فناوری، در ایران با تاخیر به فضای این توسعه نزدیک می‌شویم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: متاسفانه در توسعه فناوری‌ها با آفت تاخیر مواجه هستیم و در برخورد با پدیده‌های ارتباطی ابتدا مفاهیم دفع و کنترل را پیش می‌گیریم و پس از آنکه فناوری بر ما غلبه کرد و مقهور آن شدیم آن را رها می‌کنیم.

جهانگرد با بیان اینکه با فناوری‌هایی چون ویدئو، ماهواره و اینترنت نیز برخورد ما این گونه بوده است، افزود: امروز در لایه‌های بالادستی فناوری اینترنت با غلبه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مواجه هستیم که باید در مورد آن ضوابط و مقررات تعیین کنیم.

وی با بیان اینکه در این وزارتخانه با مشورت مرکز ملی فضای مجازی در حال تدوین پیش نویسی برای شکل گیری شبکه‌های اجتماعی داخلی هستیم، تصریح کرد: در این آئین‌نامه موضوع حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی در سطح ملی که بتوانند بر اقتصاد کشور تاثیر بگذارند مورد تاکید قرار گرفته است.

نظر شما