شناسهٔ خبر: 11568497 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

منابع آب تهران در شرایط شکننده ای قرار دارد

قائم مقام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: منابع آب تهران از نظر تولید و مصرف در شرایط شکننده ای قرار دارد.

صاحب‌خبر -
منابع آب تهران در شرایط شکننده ای قرار دارد علیرضا نوذری پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، با اشاره به اینکه تولید و مصرف آب درتهران در نقطه سر به سر قرار گرفته است افزود: متاسفانه ظرفیت جدید آبی در تهران وجود ندارد به همین دلیل برای تامین آب تهران راهی جز مدیریت مصرف نداریم.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در تهران روزانه 220 لیتر به ازای هر نفر است گفت: اگر سرانه مصرف به کمتر از 150 لیتر در شبانه روز نرسد، با رشد جمعیت در آینده نزدیک دچار مشکل می شویم.

نوذری پور گفت: استفاده تجهیزات کاهنده مصرف‌ آب، تغییر رفتار مصرف کننده ،‌ توجه به اقتصاد آب و فرهنگ سازی برای اقشار مختلف به خصوص دانش آموزان می تواند به حفظ این سرمایه ملی کمک کند.

قائم مقام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به بارش ها در فصل بهار افزود: اگر بار ش ها در بهار سال آینده به صورت نرمال باشد برای تامین آب در تابستان مشکل خاصی نخواهیم داشت.

حاج رسولی ها ،مدیر عامل شرکت منابع اب ایران دیروز گفته بود استان تهران از نظر منابع اب جزء 14 استان دارای تنش ابی است . 
  
وی به طرح رینگ تهران که امکان تعادل بین انتقال آب در 7 تصفیه خانه آب تهران را فراهم می کند اشاره کرد و گفت: با تکمیل این طرح امکان توزیع یکسان آب از نظر کمی و کیفی در تهران فراهم می شود تا در شرایط ضروری و پدافند غیر عامل از آن استفاده شود.

نوذری پور افزود: این طرح 140 کیلومتر خطوط لوله دارد که در دور تهران به هم مرتبط می شود و قطر آن 2 هزار و 200 میلی متر است و هم اکنون به دلیل کمبود منابع مالی 20 کیلومتر آن اجرا شده است.

قائم مقام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره منابع مورد نیاز اجرای طرح رینگ تهران گفت:‌ این طرح در سال 90 ، پانصد میلیارد تومان برآورد منابع شده اماتامین نشده است که با رشد قیمت ها در سال های اخیر منابع مورد نیاز به روز رسانی نشده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت از آب های زیرزمینی تابع بارش و ذخایر سد هاست افزود:‌ با بهره برداری از تصفیه خانه 7 تهران ظرفیت استفاده از آب اشامیدنی را اضافه کردیم چون کیفیت آب تهران خط قرمز شرکت آب و فاضلاب تهران است که باید آن را به طور کامل رعایت کنیم.

نوذری پور گفت: 29 درصد از آب مورد نیاز شرب تهران از آب زیرزمینی و 71 درصد دیگر از آب های سطحی تامین می شود که این مقدار در مخازن اختلاط و سپس با کیفیت یکسان در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
 

نظر شما