شناسهٔ خبر: 8321339 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تهران؛ مصرف تابستانی آب در پاییز

صاحب‌خبر -


علیرضا نوذری پور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به ۵ / ۸  میلیون نفر جمعیت ثابت و2 میلیون جمعیت شناور تهران در شبانه روز افزود: بعداز پایان فصل گرما ، میانگین مصرف آب تهران در این روزها 2میلیون و800هزار مترمکعب درشبانه روز برآورد شده است که تغییر چندانی با تابستان ندارد.

وی سرانه مصرف را در تهران بسیار متفاوت از سرانه مصرف جهانی دانست و تصریح کرد: مصرف آب درتهران بر اساس ظرفیت منابع آبی موجود باید 150 لیتر درشبانه روز باشد.

قائم مقام شرکت آب وفاضلاب تهران با اشاره به اینکه مصرف آب در تهران در یک سال معادل یک میلیاردو20میلیون مترمکعب است ، گفت : میزان مصرف آب در شش ماه نخست سال جاری 554 میلیون مترمکعب بوده که بیش از 50در صد این رقم مربوط  به سه ماه تابستان است.

نوذری پور افزود: کم ترین مقدار مصرف آب در تهران معادل 2میلیون و400 هزار مترمکعب در روزهای سرد و بیشترین مقدار آن 3میلیون و200 میلیون مترمکعب در فصل تابستان است.

وی با اشاره به ارائه پیشنهاد نصب اجباری تجهیزات کاهنده مصرف در ساختمان مشترکین پرمصرف به دولت تصریح کرد: 56 درصد مشترکین تهرانی تا 15 مترمکعب در ماه ، 25 درصد بین 15 تا 20 مترمکعب ، 18 درصد هم 20 تا 40درصد و کمتر از 1درصد هم بالاتراز 40مترمکعب مصرف می کنند.



نظر شما