شناسهٔ خبر: 11384372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اولویت ساخت مسکن مددجویی با ایتام است

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: در بحث مسکن مددجویان از جمله استان‌های پیشرو در کشور هستیم و اولویت ساخت مسکن با ایتام و زنان سرپرست خانوار است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان امروز، 9 اسفند در نشست با خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن جشن نیکوکاری، اظهار کرد: هدف از برگزاری جشن نیکوکاری ترویج و اشاعه فرهنگ دینی، احسان و نیکوکاری است تا ان‌شاءالله بتوانیم در آستانه سال نو شادی‌هایمان را با محرومین هم تقسیم کنیم.  
وی افزود: در این هفته همزمان با سراسر کشور، جشن نیکوکاری تحت عنوان «بهار همدلی و شکوه مهربانی» در استان طی روزهای 12، 13 و 14 اسفند به ترتیب در سطح مدارس، پایگاه‌های امداد، مصلاها و مساجد برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: امسال در هفته احسان و نیکوکاری یک تغییر جدیدی در راستای افزایش اعتماد عمومی اتفاق افتاده و به این صورت که خیرین محترم می‌توانند با ارسال کد 013 به سامانه پیامکی #8877* کمک‌های مدنظر خود را به نیازمندان شهر خود اختصاص دهند.
محمدی با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری در سال 93 نسبت به سال 92، 36 درصد رشد درآمدی داشته است، بیان کرد: امسال جشن نیکوکاری در 50 پایگاه ثابت و 30 پایگاه سیار در سراسر استان و 13 پایگاه در شهرستان رشت در ایام مذکور برگزار می‌گردد.
وی با بیان اینکه 30 هر ماه مستمری مددجویان واریز می‌شود، ادامه داد: در هر ماه مبلغ 6 میلیارد تومان مستمری در استان گیلان پرداخت می‌شود، در ماه جاری نیز در تلاشیم تا 25 اسفند مبلغ عیدی مستمری بگیران را پرداخت نماییم.
مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه در بحث مسکن مددجویان از جمله استان های پیشرو در کشور هستیم و اولویت ساخت مسکن با ایتام و زنان سرپرست خانوار است، گفت: در سالجاری 589 واحد مسکونی به ارزش 176 میلیارد و 245 میلیلون ریال تحویل مددجویان داده شده است، در 20 اسفند نیز ساخت هزار واحد مسکونی جدید مددجویان در سراسر استان در قالب هدیه مقام معظم رهبری با مشارکت سپاه آغاز می‌شود همچنین 3 هزار و 508 فقره انشعاب آب، برق، گاز و عوارض صدور پروانه برای مددجویان انجام گرفته است،   
محمدی با تاکید بر اینکه مجموع فعالیت‌های کمیته امداد با رویکرد توانمندسازی مددجویان انجام می‌گیرد، اضافه کرد: در استان گیلان 115 هزار و 500 خانوار مددجو به صورت مستمر تحت پوشش داریم، 30 هزار خانوار هم به صورت غیر مستمر تحت پوشش کمیته امام امام قرار دارند.
وی با بیان اینکه 70 درصد حامیان از خارج از استان هستند، گفت: 5 هزار و 782 ایتام تحت پوشش داریم که 22 هزار و 971 حامی از این عزیزان حمایت می کنند؛ در 9 ماه نخست سالجاری 5 میلیارد و 300 میلیون تومان از سوی حامیان به ایتام عزیز در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی مساعدت شده است.
مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه یکی از اهداف ما اشتغالزایی و خودکفایی خانواده‌های مددجویان است، تصریح کرد: در 9 ماه نخست سالجاری، هزار و 898 طرح اشتغالزایی از منابع امدادی و تسهیلات بانکی برای مددجویان با پرداخت میانگین 15 میلیون تومان وام از منابع امدادی و 20 میلیون تومان از منابع بانکی اهدا شده است؛ در سالجاری 53 میلیارد تومان وام اشتغالزایی به خانواده مددجویان پرداخت کردیم. 4 هزار و 354 نفر از ممدجویان هم از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند و 6 میلیارد تومان هزینه جهت این آموزش‌ها هزینه شده است.
محمدی اضافه کرد: هزار و 428 نوعروس در سالجاری از کمک‌ هزینه جهیزیه امداد امام با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان بهره‌مند شدند. در 9 ماه نخست سالجاری 3 هزار و 386 مورد زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه 13 هزار نفر تحت پوشش طرح محسنین داریم که به نوعی والدین شان از عهده مخارجشان برنمی‌آیند و مسئولیت آنان با امداد امام است، گفت: خیرین محترم می‌توانند با عضویت در این طرح حامی این کودکان باشند.

نظر شما