شناسهٔ خبر: 67709386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست اداره کل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی:

پرونده‌های تخلفات صنفی در آذربایجان غربی ۱.۶ برابر افزایش یافت

ارومیه-سرپرست اداره کل صمت آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری ۲‌هزار و ۶۴۶ پرونده تخلف صنفی برای متخلفین تنظیم شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱.۶ برابر افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر پرنیان در این زمینه افزود: از ابتدا تا پایان خردادماه سال جاری دو هزار و ۶۴۶ پرونده تخلف صنفی برای متخلفین تنظیم گردیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۶۲ درصد و به عبارتی ۱.۶ برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیرصنفی استان از ابتدا تا پایان خردادماه سال جاری ۱۷ هزار و ۳۴۲ مورد بازرسی از این واحدها به عمل آمده است که از این تعداد ۵ هزار و ۵۴۳ مورد مربوط به بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی، یک‌هزار و ۵۴۵ مورد مربوط به واحدهای خدماتی و مابقی مربوط به بازرسی از واحدهای صنفی است.

پرنیان با اشاره به اینکه در سه ماهه گذشته تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده تخلف جهت رسیدگی و صدور رأی نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال گردیده اظهار داشت: در همین بازه زمانی بازرسی‌های انجام شده منتج به تشکیل ۲ هزار و ۶۴۶ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش نزدیک به ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال شده است که جهت بررسی و رسیدگی بیشتر به مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی ارسال شده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان این مطلب که تعداد پنج هزار و ۸ شکایت از طریق سامانه ۱۲۴ در بازه زمانی سه ماه گذشته به صورت تماس تلفنی، صندوق صوتی و حضوری به صمت استان واصل گردیده خاطرنشان کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۵۷۴ شکایت مربوط به اداره کل صمت استان و قابل رسیدگی بوده که پیگیری‌های لازم صورت گرفته و نتایج بازرسی‌ها به افراد اعلام شده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: بیشترین میزان شکایات دریافتی به ترتیب اولویت در حوزه آرد و نان، خودرو، مواد غذایی، لوازم خانگی و خدماتی بوده است.

پرنیان در خصوص تشکیل پرونده‌های ارزی گفت: در بازه زمانی سه ماهه سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۴ پرونده تخلف در حوزه ارزی به ارزش ۵ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال تشکیل شده است.

نظر شما