شناسهٔ خبر: 11384748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برپایی 50 پایگاه برای جشن نیکوکاری در استان گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از برپایی 50 پایگاه نیکوکاری در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا محمدی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان با اشاره به نامگذاری هفته نیکوکاری به عنوان بهار همدلی، شکوه مهربانی و جشن نیکوکاری افزود: جشن نیکوکاری در روزهای دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم اسفندماه جاری برگزار می شود.
وی با یادآوری برپایی 50 پایگاه جشن نیکوکاری در روز سیزدهم اسفندماه جاری بیان کرد: از این تعداد پایگاه، 13 پایگاه در رشت مستقر است.
وی اضافه کرد: برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت نیز دوازدهم اسفندماه، ویژه جمع آوری کمک های دانش آموزی و چهاردهم اسفند نیز در قالب مسجد محوری و در یک هزار و 313 پایگاه جشن نیکوکاری برگزار می شود.
محمدی مهمترین هدف از برگزاری جشن نیکوکاری را ترویج و اشاعه فرهنگ نیکوکاری و احسان عنوان و اظهار کرد: همچنین امسال همه خیران و نیکوکاران می توانند با سامانه پیامکی *887# با ارسال کد 013 به محرومین جامعه کمک کنند.
وی با بیان اینکه 70 درصد حامیان ایتام گیلان خارج از استان هستند، از خیرین و نیکوکاران استان نیز خواست تا به این قشر تحت پوشش کمیته امداد توجه داشته باشند.
به گفته محمدی، پنج هزار و 782 یتیم، تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.

** نمایندگان جدید گیلان افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش را مد نظر قرار دهند
مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی که غالبا با شعار رسیدگی به معیشت و اقتصاد وارد کارزار انتخاباتی شدند، می توانند با وضع قوانین جدید و افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، به این شعار ها جامه عمل بپوشانند.
وی میزان پرداختی مستمری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد (ره) را شش میلیارد تومان ذکر و بیان کرد: ماهیانه شش میلیارد تومان مستمری برای افراد تحت پوشش این نهاد پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: مبالغ پرداختی برای هر خانوار، کفاف هزینه های آنها را نمی دهد و نیاز است که سایر ارگان ها و سازمان ها به این نهاد یاری رسانند.

** تحویل حدود یک هزار واحد مسکونی به مددجویان گیلان در سالجاری
محمدی در ادامه سخنانش از تحویل حدود یک هزار واحد مسکونی به مددجویان با تعامل بنیاد مسکن و بانک عامل در سالجاری خبر داد و گفت: تمامی زنان سرپرست خانوار و ایتام صاحب خانه می شوند.
وی قرار گرفتن در آستانه سال نو را بهترین فرصت برای اشاعه و تریج فرهنگ نیکوکاری دانست.

** مهارت آموزی چهار هزار و 354 نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان
مدیرکل کمیته امداد گیلان همچنین یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد را توانمندسازی خانواده های تحت پوشش بیان و تصریح کرد: در همین راستا چهار هزار و 354 نفر را برای مهارت آموزی ، یادگیری و فن اموزی در آموزشگاه های فنی حرفه ای و خصوصی فرستاده ایم.
وی یادآور شد: شش میلیارد ریال برای این مهارت آموزی ، هزینه شده است.
حدود 120 هزار خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند.ک/2
7296/2007

نظر شما