شناسهٔ خبر: 11361688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مشارکت بیش از ۵۸ درصدی مردم در انتخابات

براساس آمار ارائه شده از مشارکت ۳۲ میلیون نفری واجدین شرایط در انتخابات ۷ اسفند بیش از ۵۸ درصد این افراد در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در کشور شرکت کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛چندی قبل از برگزاری انتخابات محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور تعداد واجدین شرایط برای رای دادن در کل کشور را  ۵۴ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۴ نفر اعلام کرد.
 
براساس اعلام منابع رسمی جمعه ۷ اسفند، ۳۲ میلیون نفر در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در کشور شرکت کرده اند.
 
بر این اساس ۵۸/۲۷ درصد واجدین شرایط رای دادن در کل کشور در این دوره از انتخابات شرکت کرده اند.

درحالی که به دلیل سیاستهای دولتهای مختلف در سطح جهان کاهش میزان مشارکت مردمی موجی از نگرانی را میان حکومتها پدید آورده است و برخی کشورها با توسل به اجبار برای حضور واجدین شرایط در انتخابات توانسته اند مردم را در سیاستهای خود شریک کنند اما برگزاری یازده دوره انتخابات ریاست جمهوری،ده دوره مجلس شورای اسلامی،پنج دوره خبرگان رهبری و  همچنین چهار دوره شوراراهای اسلامی شهر و روستا در ایران بدون وجود اجبار برای حضور نشان از پایبندی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به ارزشهای انقلابی و اسلامی و اعتماد به نظام دارد.

در حالی که مردم ایران چندی پیش با حضور پر شور در راهپیمایی ۲۲ بهمن وفاداری خود به نظام را ثابت کردند در ۷ اسفند نیز با یک بند انگشت به همه دشمنان جمهوری اسلامی فهماندند که ملت ایران پشتیبان نظام است و همیشه در تمام بزنگاهها در مقابل دشمنان و توطئه های آنان به صحنه آمده و از کشور خود دفاع کرده و اقتدار و امنیت ایران اسلامی را رقم می زنند.

انتهای پیام/

نظر شما