شناسهٔ خبر: 11350904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی؛

استاندار خراسان رضوی :حماسه سیاسی مردم یکبار دیگر رقم خورد

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی از حضور حماسی مردم استان تقدیر کرد و گفت : این حضور و مشارکت حداکثری منجر به خلق حماسه سیاسی دیگری شد که نقش آفرین محوری آن بودند.

صاحب‌خبر -

علیرضا رشیدیان جمعه شب در پایان زمان اخذ رای در جمع خبرنگاران از حضور و وظیفه شناسی مردم استان در شهرها و روستاهای خراسان رضوی قدردانی کرد.
وی اظهار کرد : مردم متدین و آگاه استان همزمان با قشر های مختلف میهن اسلامی اعم از زن، مرد، پیر و جوان، کارگر و کشاورز با حضور پر صلابت و هوشمندانه خود به تکلیف خود عمل نموده و بر اساس منافع ملی و با اعتقاد به تاثیر حضور دشمن شکن خود موجی از شادی و عزتمندی را در دل دوستداران انقلاب اسلامی متجلی ساخته و دشمنان و بدخواهان را مایوس کردند.
وی افزود: مردم متعهد و بصیر خراسان رضوی در رقم زدن این حماسه بزرگ از ساعات اولیه اخذ رای در مکان های رای گیری حضور یافته و جلوه های دیگری از وفاداری به اسلام و انقلاب اسلامی وحمایت از رهبر معظم انقلاب و خادمان خود در دولت تدبیر و امید را به منصه ظهور گذاشتند.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : به طور قطع در سایه وحدت و حضور غیرتمندانه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده ، بر این همراهی و همدلی افزوده و آثار و برکات ارزشمند آن بیش از همیشه نثار این مرز و بوم خواهد شد.
وی ادامه داد : این حضور سرآغازی دیگر بر اقتدار و عزت و سربلندی بیش از گذشته ملت و نظام و انقلاب اسلامی است.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با کشور صبح روز جمعه در قالب فعالیت سه هزار و 508 شعبه اخذ رای در سطح استان خراسان رضوی آغاز شد.
برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 حوزه اصلی و 71 حوزه فرعی و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز مشهد به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان به همراه 70 حوزه فرعی امر برگزاری آن را عهده دارند.
60 هزار نفر به عنوان مجری، ناظر، بازرس و نیروهای امنیتی دست اندرکار برگزاری انتخابات در خراسان رضوی هستند و از این تعداد 12 هزار نفر فقط تامین امنیت انتخابات، صندوقها و شعب اخذ رای را عهده دارند.
393 نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای کسب 18 کرسی خراسان رضوی رقابت می کنند. در مجلس خبرگان رهبری نیز مردم خراسان رضوی شش نماینده دارند که امروز رقابت میان 10 نامزد حاضر در این عرصه است.
از مجموع جمعیت شش میلیون و 200 هزار نفری خراسان رضوی چهار میلیون و 420 هزار نفر واجد شرایط اخذ رای هستند. از این تعداد 268 هزار و 205 نفر نیز رای اولی محسوب می شوند.
1906/1211

نظر شما