شناسهٔ خبر: 11333093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۷ اسفند؛ تجلی حماسه حضور/

آغاز حماسه آفرینی مردم خراسان شمالی در انتخابات ۷ اسفند

خبرگزاری شبستان: همزمان با سراسر کشور و رأس ساعت ۸ صبح، حماسه آفرینی مردم خراسان شمالی در انتخابات هفتم اسفند آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ مردم خراسان شمالی برای انتخاب چهار نماینده حوزه های انتخابیه این استان در مجلس شورای اسلامی و نیز یک نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از نخستین دقایق آغاز رأی گیری پای صندوق های رأی حاضر شدند تا حماسه ای دیگر از شور و شعور و بلوغ سیاسی خود را به نمایش بگذارند.

 

برای تصاحب چهار کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی صلاحیت ۶۳ نامزد تایید شده بود که با انصراف شماری از آنان، تا این لحظه ۴۲ نفر در عرصه رقابت باقی مانده اند و برای یک کرسی نمایندگی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز سه نامزد در عرصه حضور دارند.

 

بر اساس این گزارش، ۶۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر در این استان واجد شرایط رأی دادن هستند که ۶۷ درصد جمعیت خراسان شمالی را شامل می شود و همچنین این استان ۱۶ هزار رأی اولی دارد.

 

همچنین 825 شعبه اخذ رأی در خراسان شمالی پذیرای آرای مردمی در انتخابات امروز (هفتم اسفندماه جاری) است.

 

برای انتخابات خبرگان رهبری نیز 19 حوزه که شامل سه حوزه اصلی و 16 حوزه فرعی است، پیش بینی شده و برای مجلس شورای اسلامی هم 17 حوزه پیش بینی شده است.

 

گفتنی است؛ در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، به ازای هر 757 نفر در استان، یک شعبه اخذ رأی وجود دارد.

 

نظر شما