شناسهٔ خبر: 11332157 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

حماسه حضور و همدلی در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با آغاز توزیع صندوق های اخذ رای از نخستین ساعات بامداد و فرآیند رأی گیری از دقایقی پیش در 825 شعبه استان خراسان شمالی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این استان نیز همزمان با سراسر کشور رأی گیری از واجدان شرایط از ساعت 8 صبح جمعه 7 اسفند برای تعیین 4 نماینده حوزه های انتخابیه این استان در بهارستان و نیز یک نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری آغاز و تا ساعت 18 ادامه دارد که در صورت لزوم تمدید خواهد شد.
در این استان 523 صندوق ثابت و 302 صندوق سیار برای اخذ آرای رأی دهندگان دایر شده است. برابر آمار رسمی وزارت کشور، 624 هزار و 300 نفر در این استان واجد شرایط رأی دادن هستند که 67 درصد جمعیت خراسان شمالی را شامل می شود.
7 شهرستان این استان درمجموع 4 کرسی نمایندگی در بهارستان دارند و شهرستان فاروج نیز مشترک با قوچان در خراسان رضوی یک نماینده در مجلس دارد. برای تصاحب این 4 کرسی نمایندگی صلاحیت 63 نامزد تایید شده بود که با انصراف شماری از آنان، تا این لحظه 42 نفر در عرصه رقابت باقی مانده اند.
در حوزه انتخابیه بجنورد و چهارشهرستان تابعه این حوزه 30 نامزد برای کسب دو کرسی نمایندگی و در شیروان 4 نامزد و اسفراین 8 نامزد انتخابات برای تصاحب یک کرسی نمایندگی خود را در معرض رای مردم خراسان شمالی قرار داده اند.
برای یک کرسی نمایندگی مردم این استان 925 هزار نفری در مجلس خبرگان رهبری نیز 3 نامزد در عرصه حضور دارند.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تمام متولدین 7 اسفند 1376 به قبل، واجد شرایط رأی دادن در انتخابات امروز هستند. رأی دهندگان باید افزون بر همراه داشتن شناسنامه، از شماره ملی خود نیز مطلع باشند تا فرآیند رأی گیری سهولت بیشتری بیابد.
برای انتخابات امروز در استان بیش از 14 هزار نفر اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی به طور مستقیم درگیر هستند.
7184 / 1744 /

نظر شما