شناسهٔ خبر: 11348481 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: انتخابات در شعبات شهری کردستان تا ساعت 23تمدید شد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان از تمدید زمان رای گیری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شعبات شهری تا ساعت 23 در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات استان کردستان در سنندج، عبدالمحمد زاهدی با قدردانی از حضور پرشور مردم استان در انتخابات گفت: باتوجه به استقبال مردم و ازدحام در برخی از شعبات اخذ رای، مهلت زمان رای گیری تا ساعت 23تمدید شد.
آرای مردم کردستان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هزار و 197 شعبه شامل 595 شعبه ثابت و 602 شعبه سیار جمع آوری می شود.
از تعداد کل شعبه های استان کردستان 715 شعبه در مناطق روستایی و 482 شعبه نیز در مناطق شهری دایر شده است.
حدود 24 هزار نفر در استان از جمله عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و نیروهای محافظ، مسئولیت برگزاری این دوره از انتخابات را در استان کردستان به عهده دارند.
یک میلیون و 161هزار و 537 نفر در این دوره از انتخابات در استان کردستان واجد رای دادن هستند که از این تعداد 67 هزار و 683 نفر رای اولی هستند.
استان کردستان در مجلس شورای اسلامی شش کرسی و در مجلس خبرگان رهبری دو کرسی دارد که 82 نفر برای تصاحب کرسی های مجلس و پنج نفر نیز برای تصاحب کرسی ای خبرگان رهبری باهم به رقابت می پردازند.
در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران 32 نفر، حوزه قروه و دهگلان هفت نفر، سقز و بانه 10 نفر، بیجار 17 نفر و مریوان و سرواباد نیز 16 نفر در عرصه رقابت باقی مانده اند.
در حال حاضر برای کسب هر کرسی مجلس شورای اسلامی در استان کردستان حدود 14 نفر با هم به رقابت می پردازند.
3033/1904

نظر شما