شناسهٔ خبر: 11333836 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

«جشن همبستگی»

آغاز اخذ رای در ۸۴ شعبه انتخاباتی بندر آستارا

خبرگزاری شبستان: اخذ رأی در ۸۴ شعبه انتخاباتی بندر آستارا همزمان با سراسر کشور دراین شهرستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مردم همیشه در صحنه آستارا دقایقی پیش از آغاز رای گیری در پشت درهای بسته شعبات اخذ رای در این شهرستان حاضر شده و به محض باز شدن درهای شعبه های اخذ رای، برای حضور در انتخابات وارد شعبه‌ها شدند.

 

فرایند رای گیری از راس ساعت هشت صبح (۷ اسفند) آغاز شد و عوامل اجرایی، نظارتی و حراستی فعالیت خود را شروع کردند.

 

طبق قانون انتخابات، فرایند رای گیری تا ساعت شش بعد از ظهر به مدت ۱۰ ساعت در سراسر کشور انجام می‌گیرد و تداوم و تمدید آن به حضور پرشور مردم و تصمیم وزارت کشور بستگی دارد.

 

امروز(جمعه) هفتم اسفند دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

سیروس شفقی، فرماندار بندر آستارا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۸۴ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در آستارا آغاز شده است.

 

وی با اشاره به افزایش سه شعبه اخذ رأی نسبت به دوره قبل انتخابات در این حوزه انتخابیه، افزود: ۶۱ شعبه اخذ رای در بخش مرکزی داریم که از این تعداد ۳۴ شعبه شهری و ۲۷  شعبه در روستاهای بخش مرکزی است.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه از ۳۴ شعبه اخذ رأی در شهر آستارا ۳۳ شعبه ثابت و یک شعبه سیار است، اضافه کرد: از ۲۷ شعبه اخذ رأی در روستاهای بخش مرکزی ۱۷ شعبه ثابت و ۱۰ شعبه سیار است.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا تصریح کرد: در حوزه فرعی لوندویل ۲۳ شعبه اخذ رأی داریم که از این شعبات اخذ رای ۱۹ شعبه ثابت و ۴ شعبه سیار است.

 

شفقی تعداد واجدان شرایط رای دادن در این شهرستان را ۶۱ هزار و ۳۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: مبنای عملکرد ما قانون است و انتخابات را به صورت سالم برگزار و از رای و امانت مردم محافظت می‌کنیم.

 

گفتنی است، بندر مرزی آستارا با دو بخش مرکزی و لوندویل، در ۲۰۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

نظر شما