شناسهٔ خبر: 11332914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جشن انتخاب/ ۱

انگشت مردم خراسان جنوبي رنگين شد

خبرگزاری شبستان: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حالي از ساعت ۸ در خراسان جنوبي آغاز شد که ۵۹۸ هزار و ۲۰۵ نفر واجد شرايط راي دادن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از بيرجند؛ از ساعت هشت صبح امروز (۷ اسفند) مردم ولایت‌مدار استان با شور و عشقی مثال‌زدنی در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و در محیطی آرام، امن و آزاد به کاندیدای مورد نظر خود رأی صلاحیت دادند.

 

استان خراسان جنوبی با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در استان آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و تاریخی است. براساس برآوردها، شمار زیادی از واجدان شرایط استان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان شرکت خواهند کرد و این مشارکت بیشینه را می‏ توان از شلوغی شعبه‏ های اخذ رأی از همين اولين ساعت اخذ راي قطعی دانست.

 

این بار نیز مردم به دور از هرگونه اعمال سلیقه شخصی و با آگاهی و بدون تعصب قبیله‌ای و طایفه‌ای نماینده مورد نظر خود را تعیین می‌کنند و نااهلان از عملکرد خود مایوس می‌شوند.

 

گفتنی است در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی که با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان شده است ۶۰۶ شعبه اخذ رأی در استان پیش‌بینی شده است.

 

از این تعداد۲۵۳ شعبه اخذ رأی شهری و ۳۵۳ شعبه نیز روستایی است و از مجموع شعب اخذ رأی ۲۷۵ شعبه ثابت و ۳۳۱ شعبه سیار خواهد بود.

 

خراسان جنوبی با حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

نظر شما