شناسهٔ خبر: 11344681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی،

مردم شیعه و سنی درمیان برای تجلی وحدت و خلق حماسه سیاسی صف کشیدند

بیرجند - ایرنا - مردم فهیم و آگاه شیعه و سنی شهرستان مرزی و دارالتقریب درمیان برای تجلی وحدت و خلق حماسه سیاسی با شکوه در پای صندوق های رای صف تشکیل دادند.

صاحب‌خبر -

شور انتخاباتی و بصیرت مردم شهرستان دارالتقریب درمیان روز جمعه هفتم اسفند با حضور دو باره در پای صندوق های اخذ رای تجلی یافت.
مردم شیعه و سنی این شهرستان مرزی امروز در کنار یکدیگر یکدل و یکرنگ در پای صندوق های رای حاضر شدند تا در تعیین سرنوشت منطقه و کشورشان دخیل باشند.
در حال حاضر مردم بخش مرزی گزیک، بخش مرکزی و بخش قهستان شهرستان با حضور گسترده خود در 40 شعبه اخذ رای، آرای خود را به صندوق های رای انداختند.
پیرزن 65 ساله اهل سنت شهر اسدیه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که حضور در انتخابات وظیفه شرعی است، آمدم تا به تکلیف دینی خود عمل کنم.
زهرا بلوچی افوزد: دشمنان که به دنبال زیر سئوال بردن انتخابات هستند، بیایند و حماسه حضور مردم را مستندسازی و به جهانیان مخابره کنند.
وی عنوان کرد: مسلمانان درمیان همیشه با وحدت در کنار یکدیگر زندگی می کنند و امروز نیز با حضور خود وحدت را در منطقه به نمایش گذاشتند.
وی افزود: انتظار مردم از نمایندگان مجلس که انتخاب می شوند این است که در خط رهبری نظام باشند و به دنبال منافع شخصی خود نباشند.
وی ادامه داد: نمایندگان منتخب مردم حل مشکل روستائیان بخصوص مشکلات کم آبی و اشتغال را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه موقت اهل تشیع شهر اسدیه هم گفت: حضور امروز مردم شهرستان دار التقریب درمیان ستودنی است و این حضور تیری بر چشم دشمنان نظام و انقلاب است.
حجت الاسلام سید امین حسینی، اضافه کرد: مردم شهرستان درمیان امروز با وحدت، شور و اشتیاق فراوان به ندای رهبر عظیم الشان انقلاب لبیک گفتند و پای صندوق های رای حاضر شدند.
وی عنوان کرد: هر رای مردم تیری است برای خنثی کردن توطئه های دشمنان و یک قدم به سوی آرامش و امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: هرقدر صف های مردم در انتخابات طولانی تر و تجمع بیشتر باشد، دشمنان نظام بیشتر ناامید و مایوس می شوند.
وی بیان کرد: انتخابات امری ملی و به صلاح کشور است چون امنیت ایران را در پی خواهد داشت.
وی افزود: همه وظیفه داریم از این فرصت بسیار مغتنم برای مشارکت در سرنوشت کشور غافل نشویم و از آن به درستی استفاده کنیم.
شهروند دیگری از شهر اسدیه هم بیان کرد: رای دادن برای من تکلیف شرعی و مثل نماز روز جمعه است.
علی عبدالهی ادامه داد: شرکت در انتخابات باعث عزت و آبروی نظام و اقتدار دولتمردان در تصمیم سازی و تصمیم گیری های کلان می شود.
وی بیان کرد: حضور مردم در انتخابات علاوه بر تثبیت اقتدار نظام نمونه ای از مردم سالاری دینی است چرا که مردم با رای خود، نمایندگان مجلس را انتخاب می کنند.
وی بیان کرد: با آگاهی و شناخت کافی در انتخابات شرکت کردم تا دشمنان نظام بدانند که همبستگی مردم و انقلاب ناگسستنی است.
چندی قبل فرماندار درمیان گفته بود که در این شهرستان 80 صندوق اخذ رای در 40شعبه پیش بینی شده و شرایط لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در روستاهای مرزی و مرکز شهرستان فراهم است.
محمد بشیری زاده افزود: تعداد 40 نفر بازرس و چهار نفر سربازرس بر سلامت عملکرد هیات اجرایی انتخابات شهرستان نظارت دارند.
به گفته فرمانده انتظامی درمیان شرایط برای برگزاری انتخاباتی امن در این شهرستان فراهم است و امنیت برگزاری انتخابات از نقطه صفری مرزی تا مرکز شهرستان تامین شد.
سرهنگ محمد هوشنگی افزود: در این ارتباط قرارگاه امام علی (ع) در شهرستان تشکیل شد، هدف از تشکیل قرارگاه برقراری امنیت و آرامش در انتخابات است.
وی گفت: امروز هفتم اسفندماه نیز مردم بیشترین همکاری را برای برگزاری باشکوه انتخابات با نیروی انتظامی شهرستان درمیان داشتند.
همزمان با سراسر کشور انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان مرزی درمیان آغاز شد.
شرکت کنندگان در انتخابات با مراجعه به 40شعبه اخذ رای، آرا خود را به 80 صندوق انداختند.
هم اکنون هشت داوطلب در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در صحنه رقابت حضور دارند، رای دهندگان از میان این افراد، یک نامزد اصلح را برای مدت چهار سال انتخاب و روانه مجلس می کنند تا با قانونگذاری بر امور نیز نظارت داشته باشند.
بیش از 600 نفر در برگزاری انتخابات شهرستان مشارکت دارند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد و این شهرستان 57 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان درمیان با وسعت 5797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
گزارش: حکیمه مصطفایی
2047/7556

نظر شما