شناسهٔ خبر: 11329186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه هزار و 500 رای اولی از شهرستان درمیان در انتخابات شرکت می کنند

بیرجند - ایرنا - فرماندار درمیان گفت: فردا(جمعه) برابر هفتم اسفند سه هزار و 500 رای اولی از این شهرستان مرزی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در این آزمون ملی شرکت می کنند.

صاحب‌خبر -

محمد بشیری زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تمام شرایط لازم در این منطقه مرزی و دارالتقریب خراسان جنوبی برای برگزاری انتخابات با شکوه فراهم است.
وی پیش بینی کرد: بیش از 90 درصد واجدان شرایط حق رای شهرستان که 57 هزار نفر جمعیت دارد، در انتخابات شرکت کنند.
وی اضافه کرد: این شهرستان همواره در تمامی انتخابات برای حضور حداکثری پیشتار بوده و هست.
وی افزود: در حماسه سیاسی هفتم اسفند ماه نیز برادران اهل سنت و تشیع شهرستان با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای وحدت و انسجام ملی خود را ثابت خواهند کرد.
وی اظهار کرد: تاکنون تخلف انتخاباتی در شهرستان گزارش نشده است.
فرماندار درمیان یادآور شد: فردا(جمعه) مردم این شهرستان در اولین ساعت رای گیری در پای صندوق های اخذ رای حاضر خواهند شد و با انداختن رای خود به داخل صندوق ها، بار دیگر دشمنان نظام را مایوس خواهند کرد.
به گفته بشیری زاده، در برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه امسال بیش از 600 نفر با ستاد برگزاری انتخابات شهرستان همکاری دارند.
وی از در نظر گرفتن 40 شعبه اخذ رای با 80 صندوق رای در شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد 30 شعبه روستایی و مابقی شهری است.
وی گفت: نیروی انتظامی شهرستان نیز با آمادگی کامل امنیت انتخابات شهرستان را تامین خواهند کرد.
شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف یک نماینده در مجلس دارند.
شهرستان درمیان با وسعت 5797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
2047/7556

نظر شما