شناسهٔ خبر: 11339772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

چهار هزار و 500 نفر بر روند انتخابات در همدان نظارت دارند

همدان- ایرنا- سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: چهار هزار و 500 ناظر از صبح امروز همزمان با آغاز فرآیند انتخابات بر روند انتخابات در همدان نظارت دارند.

صاحب‌خبر -

محمد نباتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت از صفر تا صد انتخابات بر عهده این ناظران است و در هر شعبه اخذ رای حداقل سه نفر و در شعبه های حساس استان پنج نفر مسئولیت نظارت بر این انتخابات را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: 21 گروه نظارت در سطح استان نیز بر این روند نظارت و یک گروه ناظر ویژه نیز از شورای نگهبان در استان حضور دارند.
وی تصریح کرد: امیدواریم با این اقدامات ضریب سلامت انتخابات بالا رفته و یک انتخاب سالم مانند همه انتخابات کشور رقم بخورد.
نباتی ادامه داد: مورد تخلف عمده ای از ساعات اولیه انتخابات گزارش نشده است ولی چند مسئله کوچک گزارش شده بود که در حال پیگیری این موضوعات هستیم.
وی ادامه داد: نظارت بر چهار انتخابات مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی و همه پرسی طبق قانون اساسی به شورای نگهبان واگذار شده است.
محمد نباتی افزود: هشت ماه مانده به زمان انتخابات شورای نگهبان بحث نظارت را به هیات مرکزی انتخابات واگذار کرده بر این اساس هیات نظارت استانها شکل گرفت و زیر نظر این هیات، هیات نظارت شهرستانها و بخش ها نیز فعال شدند.
نباتی افزود: کارکرد هیات نظارت دو وجهی بوده و از یک سو نگاه اعضای آن به سری بودن مسایل داوطلبان نمایندگی است و از سوی دیگر بررسی و تطبیق صلاحیت داوطلبان با باید و نبایدهایی است که در قانون ذکر شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به حضور داوطلبان طیف ها و جناح های مختلف در این دوره از رقابت ها به طورحتم شاهد رقابت جدی در شهرستانها بوده که امید می رود انتخابات پر شور و توام با شعور رقم بخورد.
استان همدان با یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای یک میلیون و 441 هزار 976 واجد شرایط رای دادن است.
امروز با رای مردم استان همدان دو نماینده مجلس خبرگان انتخاب و 9 نماینده از مجلس شورای اسلامی نیز از این استان راهی بهارستان خواهند شد.
7530/6993

نظر شما