شناسهٔ خبر: 11339314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرمانداران کردستان:

حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی لبیک به ندای رهبری است

چند تن از فرمانداران استان کردستان با تقدیر از مشارکت مردم در انتخابات، حضور حداکثری ملت در پای صندوق‌های رأی را لبیک به ندای مقام معظم رهبری برای حضور گسترده و انتخاب نماینده اصلح عنوان کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان‌های استان کردستان، رأی‌گیری از ساعت 8 صبح همزمان با سراسر کشور در استان کردستان آغاز شده و روند به گونه‌ای است که مشارکت در این مدت روز، به نسبت دوره‌های گذشته انتخابات بیشتر است.

فرماندار قروه در گفت‌وگو با فارس گفت: 171 شعبه اخذ رأی امروز کار جمع‌آوری مردم را بر عهده دارند.

شعبان سپهر اظهار داشت: از این تعداد 104 شعبه به قروه و 67 شعبه به دهگلان اختصاص دارد.

به گفته وی، 2 هزار و 411 نفر عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی هم کار برگزاری انتخابات این دوره را بر عهده دارند که از این تعداد، یک‌هزار و 602 نفر عوامل اجرایی، 621 نفر از اعضای هیئت نظارت و 188 نفر بازرس هستند.

فرماندار قروه با بیان اینکه در مرحله ثبت‌نام کاندیداها، در مجموع 18 داوطلب در این حوزه ثبت‌نام کرده بودند، افزود: از این تعداد یک نفر در وزارت کشور و 17 نفر در مرکز حوزه انتخابی، ثبت‌نام کردند که پس از طی مراحل بررسی صلاحیت‌ها، 50 درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه با انصراف دو نفر از دواطلبان، 7 داوطلب برای دستیابی به کرسی مجلس دهم در این حوزه، رقابت می‌کنند، افزود: 240 هزار برگه تعرفه رأی برای برگزاری دو انتخابات مجلس و خبرگان تحویل شهرستان شده است.

سپهر با بیان اینکه شروع فعالیت‌های مربوط به انتخابات این دوره در حوزه انتخابی قروه و دهگلان، از اوایل تیرماه با تشکیل ستاد انتخابات و کمیته‌های ذی‌ربط آغاز شده است، گفت: دوره‌های آموزشی و توجیهی برای اعضای ستاد انتخابات، کمیته‌ها، هیئت اجرایی و تمامی دست‌اندرکاران انتخابات برگزار شده است.

به گفته این مسئول، برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و تسهیل در دسترسی آنان به شعب اخذ رأی، تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

فرماندار قروه از مردم این شهرستان خواست تا در نخستین ساعات اخذ رای با مراجعه به شعب، آراء خود را در صندوق بیندازند، تا از ازدحام و شلوغی در شعب در ساعات آخر رأی‌گیری جلوگیری شود.

مردم‌سالاری دینی انقلاب ایران به جهانیان ثابت شد

فرماندار سروآباد هم در حاشیه حضور در یکی از شعبات اخذ رأی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تقدیر از حضور پرشور ملت ایران به ویژه مردم شهرستان سروآباد پای صندوق‌های رای اظهار داشت: ملت شریف ایران اسلامی امروز برگ زرین دیگری به افتخارات نظام و انقلاب اسلامی خواهند افزود.

علی مفاخری گفت: حضور حداکثری ملت پای صندوق‌های رأی نشان از حمایت قاطع آنها از نظام مقدس جمهوری اسلامی است و خنثی کننده نقشه‌های شوم و پلید دشمنان است.

فرماندار سروآباد با تقدیر و تشکر از مردم این شهرستان تصریح کرد: مردم مرزدار و غیور شهرستان سروآباد امروز با حضور خود بار دیگر عشق و علاقه خود را به نظام و انقلاب اسلامی نشان دادند.

وی افزود: حضور حداکثری ملت پای صندوق‌های اخذ رأی از صبح امروز مردم‌سالاری دینی انقلاب اسلامی ایران را به جهانیان ثابت کرد و قطعا این حضور گرم مردمی در آخرین دقایق برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این حضور حداکثری ملت پای صندوق‌های رأی پاسخ و لبیکی به ندای مقام معظم رهبری برای انتخاب نماینده اصلح و نه گفتن به دشمنان اسلام و انقلاب است.

مفاخری در پایان خاطر نشان کرد: حضور پرشور و حداکثری ملت ایران پای صندوق‌های رای اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

امروز حماسه سیاسی به منصه ظهور می‌رسد

فرماندار ویژه و رئیس هیئت اجرایی انتخابات سقز نیز پیش از ظهر امروز در شعبه 34 واقع مسجد "دارالصفا" رأی خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران گفت: شرکت همگان در انتخابات موجب پایداری و تقویت نظام اسلامی، استمرار تأمین امنیت کامل و موجب ابهت جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

علی‌اکبر ورمقانی افزود: مردم بصیر و همیشه در صحنه شهرستان سقز با حضور خود در پای صندوق‌های اخذ رأی، بار دیگر، حماسه سیاسی را به منصه ظهور رساندند.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم این شهرستان در پای صندوق‌های اخذ رأی، گفت: این حضور، نویدبخش و نشان‌دهنده یک انتخابات پرشور در حوزه انتخابیه سقز و بانه خواهد بود.

ورمقانی با اشاره به بخشی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از مردم قم افزود: شرکت همگان در انتخابات موجب پایداری و تقویت نظام اسلامی، استمرار تأمین امنیت کامل و موجب ابهت بیشتر جمهوری اسلامی ایران در جهان می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات معظم‌له بیان کرد: طبیعت انتخابات، دادن نفس تازه به ملت است؛ احساس مسئولیت مردم است که در حضور در انتخابات جلوه‌گر می‌شود و دشمن را ناکام می‌گذارد و از عناصر ماندگاری انقلاب است.

فرماندار ویژه سقز با عنوان اینکه، حضور بسیار چشمگیر است از مردم خواست که در همان ساعات اولیه در شعبه‌های رأی‌گیری حاضر شوند تا در ساعات‌های پایانی با مشکل ترافیک جمعیت روبرو نشوند.

رئیس حوزه انتخابیه سقز و بانه با بیان اینکه، بخشی از اقتدار نظام مقتدر ایران اسلامی به واسطه حضور مردم است بیان کرد: انتخابات در ایران اسلامی نمونه‌ای بارز از مردم‌سالاری دینی و مظهر اقتدار ایران اسلامی است.

ورمقانی با بیان اینکه، 221 صندوق شعبه اخذ رأی شامل 104 صندوق ثابت و 117 صندوق سیار، آرای مردم در این شهرستان را جمع‌آوری خواهند کرد، از اقشار مختلف مردم برای شرکت در انتخابات و خلق حماسه سیاسی دعوت کرد.

انتهای پیام/79001/ش40/د1000

برچسب‌ها:

نظر شما